Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad kan påverka de sista UC-procenten?

Hej,

Jag har jobbat ner UC-score i ett par år nu (phew).. men funderar på vad som kan förflytta det den sista biten ner lite till.. helst till utmärkt om det går.. jag ligger på 0,5% nu.

Kommer ha inkomst på 605 000 och underskott av kapital ligger på 50 000 - ska jag sänka underskottet till typ 29 000 eller påverkar det marginellt/inte alls?

Jag har fyra FF där två försvinner i skiftet april/maj och två i november. Kommer det krävas att alla försvinner tror ni?

Blanco: 330 000 (skulle behöva höja till 400 000 men försöker vänta på bättre betyg)
Bolån: 1 800 000
Kontokredit: beviljad 30 000, ligger på 1500 konstant (bensinkort)
2 kreditgivare totalt.

Behöver blanco ner eller bort för att sänka betyget?
Är det bra/dåligt att ha kontokrediten?

Vet inte, men kan bara konstatera att för mig var det förfrågningar och utnyttjad kredit som försämrade betyget. När krediterna var nollade och frågorna var borta landade jag på 0,09%, och detta med ett aktuellt underskott av kapital på 100 000 kr.

Är ju mkt som påverkar, i mitt fall bl.a. ett hus värt 6 miljoner men bara belånat till knappt 50%, men min känsla är att just underskott verkar spela så stor roll.

Vad är det för förfrågningar?

Lendo, Advisa, Bluestep påverkar ex mycket mer kreditbetyget än storbankerna.

De som försvinner i april/maj är Lendo och Advisa :) Volvo finans och Blockets bostadstjänst är de som blir kvar.

Perfekt, Volvo och blocket påverkar knappt din UC. Defintivt vänta ut Lendo/Advisa som gäller.

Vet inte, men kan bara konstatera att för mig var det förfrågningar och utnyttjad kredit som försämrade betyget. När krediterna var nollade och frågorna var borta landade jag på 0,09%, och detta med ett aktuellt underskott av kapital på 100 000 kr.

Är ju mkt som påverkar, i mitt fall bl.a. ett hus värt 6 miljoner men bara belånat till knappt 50%, men min känsla är att just underskott verkar spela så stor roll.

Tack! Det talar ju för att kanske låta underskottet vara och få ut lite skatteåterbäring istället!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp