Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad kan man göra?

17.000 i månaden??? Får man så mycke nu?

fem veckor är mer än en månad :)
Men jag gissar att du är över 25, och då kan du om du tjänat nog mycket 2016 få tilläggslån, så kring 13000 i månaden. Har du barn har du rätt till extra bidrag också

Csn hade som villkor på mig att jag tog tjänsteledigt för att studera 100% om jag skulle studera 100% med lån o tilläggslån 2013

Har du det inskrivet som ett villkor i ett beslut alltså?
Är lite osäker på vilket år det kan ha varit, men 2011-2014 nångång var det nog jag läste på heltid, med csn. Jag var förvisso tjänstledig litegrann, tror jag jobbade 80% eller så, men det var inget csn frågade nåt om alls.

Jag ögnade igenom studiestödslagen http://www.riksdagen.se/sv/dokument...samling/studiestodslag-19991395_sfs-1999-1395 och hittar vid snabb koll inget om krav på tjänstledighet, däremot en massa hänvisningar till inkomstslaget tjänst..

Jag undrar vad som gäller, tänker inte göra något som inte är lagligt iaf :(

Jag undrar vad som gäller, tänker inte göra något som inte är lagligt iaf :(
Ring Csn o fråga. De ansåg att jag inte kunde studera heltid samtidigt som jag jobbar heltid då detta blir minst 16 Tim/dygn och inte genomförbart..

Ja nu la jag ju inte direkt ner 8 timmar per dag på mina studier, gick fint ändå..

Men Csn räknar med 8 timmar om dagen om man studerar heltid. Till och med mer om man har tenta.men bra att de gick så enkelt för dig.
Ja dom kan ju räkna så, och ha den åsikten, men om du gör beräkningen på CSNs hemsida där under "hur mycket kan jag få" så är det enda man ska ange utöver veckor etc vilken inkomst man förväntas ha under årets 6 första månader, om man ansöker för en termin. Ingenstans anger man något om i vilken omfattning man har en tjänst på en arbetsplats, och det är precis likadant när man gör ansökan.

Ring Csn o fråga. De ansåg att jag inte kunde studera heltid samtidigt som jag jobbar heltid då detta blir minst 16 Tim/dygn och inte genomförbart..
Ja, kanske borde ringa och fråga. För är det inget olagligt i det skulle det kunna vara ett alternativ, längre fram. Men jag är ju i akut behov av pengar NU, så nu måste jag hitta en annan lösning :(

Ja, kanske borde ringa och fråga. För är det inget olagligt i det skulle det kunna vara ett alternativ, längre fram. Men jag är ju i akut behov av pengar NU, så nu måste jag hitta en annan lösning :(

Ja ring, om dom nu säger att man måste vara tjänstledig, fråga gärna vilken bestämmelse dom stöder det på.
Om du på antagning.se anmäler dig på nån kurs du kan tänka dig att gå, och väljer dom som började denna eller nästa vecka (lite osäker när terminsstarten är) så kan du mycket väl hinna bli antagen under morgondagen.
Du kan då söka CSN, de abolut flesta ansökningar hanteras helt och hållet maskinellt och hanteras oftast under kommande natt, efter en studieförsäkran så betalas pengarna ut. Jag skulle gissa på att du skulle kunna få pengarna på typ onsdag. Kanske en dag tidigare om du väljer att enbart söka kurser på en skola, säg att du bara väljer att söka från linneuniversitetet eller luleå tekniska univ, då kan du redan idag ansöka om CSN, ha det beviljat till i morgon, och lämna studieförsäkran, och CSN betalar då ut så snart dom får in en kursregistrering från dig.

Ja ring, om dom nu säger att man måste vara tjänstledig, fråga gärna vilken bestämmelse dom stöder det på.
Om du på antagning.se anmäler dig på nån kurs du kan tänka dig att gå, och väljer dom som började denna eller nästa vecka (lite osäker när terminsstarten är) så kan du mycket väl hinna bli antagen under morgondagen.
Du kan då söka CSN, de abolut flesta ansökningar hanteras helt och hållet maskinellt och hanteras oftast under kommande natt, efter en studieförsäkran så betalas pengarna ut. Jag skulle gissa på att du skulle kunna få pengarna på typ onsdag. Kanske en dag tidigare om du väljer att enbart söka kurser på en skola, säg att du bara väljer att söka från linneuniversitetet eller luleå tekniska univ, då kan du redan idag ansöka om CSN, ha det beviljat till i morgon, och lämna studieförsäkran, och CSN betalar då ut så snart dom får in en kursregistrering från dig.
Ringde men man var ju tvungen att uppge personnummer ju. Vill jag inte, så jag la på. Om någon annan vet vad som gäller får ni gärna skriva här. Tack på förhand!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp