Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad kan förbättras på lånemarknaden?

Håller med dig om nr2. Tyvärr är det väl precis tvärtom utveckligen pekar? Otroligt bekymrande. Det gäller lite överallt. Att bli ett papper eller en siffra gör en ingen tjänst om vi säger så.
Ja precis. Men tror om man har rätt kontakt på sin bank kan det gynna både banken och individen.

För det finns ju utrymme för personlig service även vid stora tillgångar.
Då borde det även finnas för oss med höga lån.

Det automatisera sättet funkar bra om man vill ränte förhandla mellan banker.
Eller om man inte vill ha en personlig bankman.
Det finns väl många som inte vill förklara sig inför banken, då är det ju också bra.

Ja precis. Men tror om man har rätt kontakt på sin bank kan det gynna både banken och individen.

För det finns ju utrymme för personlig service även vid stora tillgångar.
Då borde det även finnas för oss med höga lån.

Det automatisera sättet funkar bra om man vill ränte förhandla mellan banker.
Eller om man inte vill ha en personlig bankman.
Det finns väl många som inte vill förklara sig inför banken, då är det ju också bra.
Jag håller med dig men tyvärr verkar ju banker allergiska mot personlig kontakt. Det gäller väl i allra högsta grad storstäder, vilket jag bor i. Här läggs det ner bankkontor varje dag.

Jag håller med dig men tyvärr verkar ju banker allergiska mot personlig kontakt. Det gäller väl i allra högsta grad storstäder, vilket jag bor i. Här läggs det ner bankkontor varje dag.
Inte bara storstäderna, tyvärr.
Nu är det rensat på landsbygden. Mitt Handelsbankenkontor försvinner i år. (Dét kan dock vara en bra sak).
Men att ha kontor eller ej är inte avgörande. Det är som du skriver; vill de ha direktkontakt med sina kunder? Låt oss se.

Inte bara storstäderna, tyvärr.
Nu är det rensat på landsbygden. Mitt Handelsbankenkontor försvinner i år. (Dét kan dock vara en bra sak).
Men att ha kontor eller ej är inte avgörande. Det är som du skriver; vill de ha direktkontakt med sina kunder? Låt oss se.
Vi kan bara hoppas på det bästa. Orka med ett robot-samhälle.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp