Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad jobbar ni med?

Har en stor respekt för mitt yrke, desto mindre till vården som organisation och helhet. Det finns enorma brister för både vårdtagare och arbetstagarna och det är en stor frustration att försöka utföra ett arbete man egentligen brinner för i konstant motvind och se den misär som organisationens brister orsakar människor och inte kunna göra något åt det. Kalla det bitter om ni vill, jag ändrar inte min åsikt för det. Vården är sjuk.

Allt inom sjukvården är galet enligt mig… inga vikarier finns så nu plockar man folk nästan från gatan. Väldigt många som inte kan språket och inte kan kommunicera med våra äldre. :'(

Man får ju det samhället man röstar på, det är också en sak som vi har i hela samhället. Man kan knappt kommunicera med folk eftersom dom inte kan svenska.

Däremot blir det ju mer allvarligt inom vården eftersom att det är på liv och död där.

Man får ju det samhället man röstar på, det är också en sak som vi har i hela samhället. Man kan knappt kommunicera med folk eftersom dom inte kan svenska.

Däremot blir det ju mer allvarligt inom vården eftersom att det är på liv och död där.
Precis! Och det är det vi har att vänta oss inom vården för inga svenskar vill ha dessa jobben som det ser ut med den höga belastningen och dåligt betalt.

Allt inom sjukvården är galet enligt mig… inga vikarier finns så nu plockar man folk nästan från gatan. Väldigt många som inte kan språket och inte kan kommunicera med våra äldre. Detta anser jag att vi alla kanske borde tänka på för en vacker dag behöver vi alla hjälp på ett eller annat sätt.
Jag ringde även 112 för nån vecka sen då jag hade en brukare som blödde kraftigt, först fick jag vänta på att komma fram i nästan 5 minuter. Därefter fanns ingen ambulans att tillgå då alla var upptagna. Är det såhär vi vill ha det? Det är ju inte bara vi som jobbar inom vården som ska protestera utan hela samhället.
Man ska tydligen själv bli drabbad innan man får upp ögonen vilket är väldigt ledsamt. :'(
Vårdköerna tycker jag är värst. Väntade 2 år på min operation. Daglig smärta under tiden.

en bra lön i stockholm enligt mig börjar vid 55 000- 75 000, sen börjar vi snacka mycket bra.
Ute på vischan hade jag personligen klarat mig bra och kunnat tycka att 42 000 är bra.
En bra lön är om man klarar sig att betala räkningar, spara pengar och kan göra det man vill som att resa t.ex. En lön kan vara hög men vad hjälper det om man endå måste lägga större delen av lönen för att betala räkningar och skulder. Utgifterna är viktigare än lönen hur konstigt det än låter

Vårdköerna tycker jag är värst. Väntade 2 år på min operation. Daglig smärta under tiden.

Skaffa dig en privat vårdförsäkring. Typ 250 spänn i månaden, slipper både köer och dålig service.

Brukar i andra trådar påpekas att hålla sig till ämnet. Kan vara bra även här.

Ämnet är alltså vad tjänar ni i månaden.

Brukar i andra trådar påpekas att hålla sig till ämnet. Kan vara bra även här.

Ämnet är alltså vad tjänar ni i månaden.
Det kom till att handla om vad man tjänar i relation till hur bra eller hur jävligt man har det på jobbet.
Industri är bäst, vården är sämst, alla älskar och brinner för sitt yrke.
10 sidor kort sammanfattat.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp