Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad jobbar ni med?

Hittade det nu ! Frågan är bara hur man löser det om alla på företaget skulle behöva det ! For text om man jobbar natt mellan 22-06 , var hittar man en som jobbar 04-06 ? :) kan man bli förflyttad ? Känns nästan som man kan bli det ! Eftersom man är anställd på företaget och inte på den avdelningen.
Det är nog ungefär noll risk att alla behöver det :) under mina 3 år på mitt nuvarande jobb så är det ingen i Sverige som har förkortad arbetstid (jobbar på ett stort företag). Sen tror jag de flesta försöker komma lite överens med arbetsgivaren om bästa lösningen..

Nej du kan inte bli förflyttad det skulle ju missgynna arbetstagaren till största sannolikhet.. arbetsgivaren kan ju frågan om det såklart… men det är lite samma scenario som att alla anställda skulle bli gravida och gå på ledighet samtidigt, inte troligt :)

men arbetsgivare har det tufft med alla Sveriges lagar

Hittade det nu ! Frågan är bara hur man löser det om alla på företaget skulle behöva det ! For text om man jobbar natt mellan 22-06 , var hittar man en som jobbar 04-06 ? :) kan man bli förflyttad ? Känns nästan som man kan bli det ! Eftersom man är anställd på företaget och inte på den avdelningen.
Jag jobbar natt, slutar tidigare enligt överenskommelse med chef och struntar faktiskt i hur arbetsgivaren löser det, det är upp till verksamhetschefen att lösa. Det är min rätt att gå ned i arbetstid när jag har mindre barn. Behöver samtliga gå ned i tid, ja då får väl chefen tillsätta vikarier. Inte så svårt. Man kan inte bli förflyttad med grund i att du gått ned i tid, nej.

Det är nog ungefär noll risk att alla behöver det :) under mina 3 år på mitt nuvarande jobb så är det ingen i Sverige som har förkortad arbetstid (jobbar på ett stort företag). Sen tror jag de flesta försöker komma lite överens med arbetsgivaren om bästa lösningen..

Nej du kan inte bli förflyttad det skulle ju missgynna arbetstagaren till största sannolikhet.. arbetsgivaren kan ju frågan om det såklart… men det är lite samma scenario som att alla anställda skulle bli gravida och gå på ledighet samtidigt, inte troligt :)

men arbetsgivare har det tufft med alla Sveriges lagar
Såklart väldigt liten risk såklart att alla personer söker det :) men rent tekniskt sett så går det ! Jobbar också på ett stort företag idag ! Och skulle säga att det vore otroligt tufft att hitta nån som kan alltid jobba dom två sista timmarna på natten :) jag kommer aldrig driva ett företag i Sverige ! Alldeles för krångligt och alldeles för dyrt tyvärr !

Såklart väldigt liten risk såklart att alla personer söker det :) men rent tekniskt sett så går det ! Jobbar också på ett stort företag idag ! Och skulle säga att det vore otroligt tufft att hitta nån som kan alltid jobba dom två sista timmarna på natten :) jag kommer aldrig driva ett företag i Sverige ! Alldeles för krångligt och alldeles för dyrt tyvärr !
Du får säga till din chef att du tänkt att gå ner i tid och fråga hur h*n ska lösa de 2 sista timmarna :D så får du se reaktionen..

Ja det håller jag med om, svårt att hitta tillförlitlig personal också om man nu ska anställa..

jag känner personligen ingen i Stockholm som tjänar under 30k/mån. De flesta ligger mellan 30-40k/mån
Lite så. De flesta i min omgivning är antingen i vården eller it. Från 40-85k skulle jag säga det normala sträcker sig där med mig i botten

jag känner personligen ingen i Stockholm som tjänar under 30k/mån. De flesta ligger mellan 30-40k/mån
Lite så. De flesta i min omgivning är antingen i vården eller it. Från 40-85k skulle jag säga det normala sträcker sig där med mig i botten
Det är det jag också tror, det finns ungefär 150 frisörsalonger i Malmö, om det jobbar i snitt 3 personer per ställe så är det 450 "Jobb" hade man börjat sätta åt dessa med framförallt skatteverket så hade dessa 450 istället antingen ägnat sig åt brottslighet eller gått på bidrag.

Men ganska sjukt hela grejen tycker jag.
Malmö är en helt körd stad, av många orsaker. Har absolut inget hopp för Södertälje 2.0... Synd för Skåne i övrigt är verkligen något speciellt.

Verklighetsfrånvänd uppfattning många verkar ha om löner allmänt. Många har en lön mellan 25-30.000 före skatt.

Lönerna överlag är rätt dåliga, framförallt inom yrken utan lång utbildning. Man kan inte enbart gå efter utbildning, utan även hur tungt fysiskt/psykiskt det är och stress.

Jag har själv 29.000, vilket inte är dåligt eller bra. Funderar på utbilda mig vidare. Nu när inflationen gått upp så mycket så går man ju back på dessa årliga löneökningar.

Det första jag hade gjort ifall jag fick så hög lön som vissa här är att jag hade gått ner i tid, jobbat max 70%. Tid är det dyrbaraste vi har.
Synd att det finns få yrken med en sån lön där man kan jobba mindre än heltid. Hade gärna gjort det annars.

Du får säga till din chef att du tänkt att gå ner i tid och fråga hur h*n ska lösa de 2 sista timmarna :D så får du se reaktionen..

Ja det håller jag med om, svårt att hitta tillförlitlig personal också om man nu ska anställa..
Haha inte rätt läge för mig just nu :) men hade ekonomin varit bra så hade jag gärna jobbat 50/75 % i ett år ! Får ut ca 33k netto och skulle lätt då klarat mig på hälften :)

Synd att det finns få yrken med en sån lön där man kan jobba mindre än heltid. Hade gärna gjort det annars.
Jag är sjuksköterska. Måste vara bland de vanligaste jobben i landet? Jobbar 75% men ska gå till 80. Kontorstid, ingen ob. Men visst man äter sig inte tjock på Berns.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp