Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad jobbar ni med?

Sen tycker jag det är ganska konstigt att det får fortgå? Myndigheterna vet ju att man betalar bara med kontanter och att det inte skattas på dom pengarna.
Ändå låter man det fortsätta.
Mycket märkligt!
Jag gissar en kombination för rädsla att få vänstern på sig, bli anklagade för rasister samt kasta ut ännu fler personer i tung kriminalitet istället för ekonomisk kriminalitet, och även resursbrist. Malmö är ju en riktig pangstad där resurser behövs till just pangadet..

Nej man har rätt att gå ner i tid.. finns en lag som heter föräldraledighetslagen faktiskt som man inte ska underskatta :)

Hur ledigheten får tas ut vid förkortad arbetstid

12 § Vid förkortning av arbetstid får ledigheten spridas över arbetsveckans samtliga dagar eller förläggas till viss eller vissa av arbetsveckans dagar. Lag (2001:143).
Fast föräldrar ledighets lagen är väl att att du får ta det 3 gånger om året ? Och sen kan arbetsgivaren nekar det !

Jag gissar en kombination för rädsla att få vänstern på sig, bli anklagade för rasister samt kasta ut ännu fler personer i tung kriminalitet istället för ekonomisk kriminalitet, och även resursbrist. Malmö är ju en riktig pangstad där resurser behövs till just pangadet..

Det är det jag också tror, det finns ungefär 150 frisörsalonger i Malmö, om det jobbar i snitt 3 personer per ställe så är det 450 "Jobb" hade man börjat sätta åt dessa med framförallt skatteverket så hade dessa 450 istället antingen ägnat sig åt brottslighet eller gått på bidrag.

Men ganska sjukt hela grejen tycker jag.

Ledighetsperioder är en pytteliten del av vad lagen består av.

Om man själv är förälder så är det toppen att ha någorlunda koll på denna eller att den finns…
Har läst en del om den ! Men har för mig att flm
Förälder har man rätt till 3 gånger sammanhängande uttag :) sen får faktiskt arbetsgivaren neka ! Eftersom vi hatt en del på jobbet :) och jag har själv tagit föräldraledigt :)

Har läst en del om den ! Men har för mig att flm
Förälder har man rätt till 3 gånger sammanhängande uttag :) sen får faktiskt arbetsgivaren neka ! Eftersom vi hatt en del på jobbet :) och jag har själv tagit föräldraledigt :)
Fast ledighetsperioder har inget att göra med förkortad arbetstid tills barnet fyllt 8 år, 2 helt skilda saker

Fast nu pratar du fortfarande om samma sak.. förkortad arbetstid har inget med ledighet att göra.

jag känner personligen ingen i Stockholm som tjänar under 30k/mån. De flesta ligger mellan 30-40k/mån

Fast nu pratar du fortfarande om samma sak.. förkortad arbetstid har inget med ledighet att göra.
Hittade det nu ! Frågan är bara hur man löser det om alla på företaget skulle behöva det ! For text om man jobbar natt mellan 22-06 , var hittar man en som jobbar 04-06 ? :) kan man bli förflyttad ? Känns nästan som man kan bli det ! Eftersom man är anställd på företaget och inte på den avdelningen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp