Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad jobbar ni med?

Jag har 29.000 brutto och bor i Stockholm, det är dyrt som sagt att bo här. Lönen räcker inte långt :)
Precis vad jag menar. Förstår inte vad som är kontroversiellt i summorna jag uppgav..
Om de flesta har 25-30 ligger det väl nära till hands att anse att de flesta i sthlm har ganska låga löner givet kostnadsläget.

Senast ändrad:
Kan hålla med till viss del. Har 41 000/månad och bor i Stockholm, då har jag visserligen högre lön än de flesta och högre jämfört med lönenivån i hela landet, men att tjäna ”bra” handlar alltid om att tjäna ordentligt mycket mer än andra, då är det nog de nivåer du nämner som gäller. Sen kostar det såklart rejält mycket mer i Stockholm. Vad betalar vi i hyra eller för att köpa en bostad? Vad kostar garage/parkering? Osv. Nu har jag därtill en fru som tjänar mer än jag så vi klarar oss förstås hur bra som helst. Man får väl komma ihåg att skatten i Stockholm är låg, i alla fall om man bor i Stockholms kommun/stad (eller Österåker/Täby etc), men dyrt är det ju ändå.
Nja, hyran på boendet skall inte vara speciellt differentierad om man jämför storstäder emellan & det tack vare inga riktiga marknadshyror existerar.

Har 41500 jag också. Det gör att jag ahr möjlighet att jobba 80% nu ( ensamstående med litet barn så det behövs). Men precis kostnader för boende, parkering, tullar etc gör att jah tycker man kan prata om bra län 55k här i sthlm.
Mitt omdöme kanske är färgat av just det faktum att jag är ensamstående kanske förvisso. Men att slå sig in på bostadsmarknaden här kräver en bra lön.
Så är det verkligen

Malmö är bra på så sätt. Vansinnigt billig stad. Klippning,taxi,mat,massage allt finns allt är svart och allt är billigt.

Malmö är bra på så sätt. Vansinnigt billig stad. Klippning,taxi,mat,massage allt finns allt är svart och allt är billigt.
Något jag märkte när jag jobbade i Malmö i jämförelse med Helsingborg var att man kunde få en bra lunch till billig peng långt billigare än Helsingborg.

Finns flera situationer där arbetsgivaren inte kan neka att gå ned i tid oavsett vilket jobb man har. Tex barn under 8 år.
Fast om du jobbar 6 skift så har jag svårt att dom tar in en extra person för 2 timmar varje skift ! Dom kommer möjligtvis erbjuda dig en dagtids tjänst ! Sen är det upp till dig att ta den tjänsten ! Man är anställd på företaget och inte just den tjänsten :)

Fast om du jobbar 6 skift så har jag svårt att dom tar in en extra person för 2 timmar varje skift ! Dom kommer möjligtvis erbjuda dig en dagtids tjänst ! Sen är det upp till dig att ta den tjänsten ! Man är anställd på företaget och inte just den tjänsten :)
Nej man har rätt att gå ner i tid.. finns en lag som heter föräldraledighetslagen faktiskt som man inte ska underskatta :)

Hur ledigheten får tas ut vid förkortad arbetstid

12 § Vid förkortning av arbetstid får ledigheten spridas över arbetsveckans samtliga dagar eller förläggas till viss eller vissa av arbetsveckans dagar. Lag (2001:143).

Nej man har rätt att gå ner i tid.. finns en lag som heter föräldraledighetslagen faktiskt som man inte ska underskatta :)

Hur ledigheten får tas ut vid förkortad arbetstid

12 § Vid förkortning av arbetstid får ledigheten spridas över arbetsveckans samtliga dagar eller förläggas till viss eller vissa av arbetsveckans dagar. Lag (2001:143).
Hur tror du annars att de flesta kvinnor (såklart män också) skulle bli behandlade på sina arbetsplatser…. Troligtvis bli missgynnade

Absolut billigare. Men efter 10 år började charmen försvinna. Man börjar vilja göra sina ärenden i civilisationen istället för baghdad när man börjar få sjysstare ekonomiska förutsättningar. Men som student var det helt underbart med faktafel lunch för 20 spänn, klippa sig hos alibaba för 50 kr, sen en taxi hem för 50 kr.

Absolut billigare. Men efter 10 år började charmen försvinna. Man börjar vilja göra sina ärenden i civilisationen istället för baghdad när man börjar få sjysstare ekonomiska förutsättningar. Men som student var det helt underbart med faktafel lunch för 20 spänn, klippa sig hos alibaba för 50 kr, sen en taxi hem för 50 kr.

Sen tycker jag det är ganska konstigt att det får fortgå? Myndigheterna vet ju att man betalar bara med kontanter och att det inte skattas på dom pengarna.
Ändå låter man det fortsätta.
Mycket märkligt!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp