Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad jobbar ni med?

Alla yrken är viktiga på sitt sätt, men vill man tjäna mycket, då ska man inte jobba med människor tex uskor el ssk.
Vi har undersköterskor inom hemvården som sliter röven av sig 24-25000 brutto och det är helt snett.

Alla yrken är viktiga på sitt sätt, men vill man tjäna mycket, då ska man inte jobba med människor tex uskor el ssk.
Vi har undersköterskor inom hemvården som sliter röven av sig 24-25000 brutto och det är helt snett.
Japp, så går det när vården är 100 % statlig och det inte finns någon konkurrenssituation.
Samma sak med det administrativa. 70 % av nyrekryteringar inom vården är administrativ personal.
Inget privat företag hade någonsin överlevt med såna prioriteringar.

Precis så är det ju. I många fall. Ju mer jag tjänar desto mer konsumerar jag. Tills det inte gick längre. Och nu betalar jag av 15 års konsumtion istället för att nu kunna köpa lgh, resa osv.
Samma här. Önskar verkligen att man kunde gå tillbaka i tiden och banka vett i huvudet på sig själv att låta bli att låna överhuvudtaget. Fan vad det suger att inte kunna ge barnen resor och upplevelser.

Samma här. Önskar verkligen att man kunde gå tillbaka i tiden och banka vett i huvudet på sig själv att låta bli att låna överhuvudtaget. Fan vad det suger att inte kunna ge barnen resor och upplevelser.
Ja precis så. Jag har jobbat hårt på att förlåta mig själv får alla dom val jag gjort över tid för att vara där jag hamnade . Finns ingen annan än mig själv att skylla. Men idag bör jag huvudet högt. Jag har kommit riktigt långt senaste året och blivit så otroligt medveten än vad jag var förut. Planerar, strukturerar upp och tar lärdom av det som varit. Jag har en resa hela livet skulle jag säga kring detta. Varje år blir det lite lite ljusare. Och jag har haft några steg bakåt också. Jag har insett att jag ex. inte kan hantera kreditkort. Så nu har jag inget. Och kommer aldrig aldrig skaffa mer.

41 000/ mån. Bra lön, visst, men knappast höginkomsttagare. Vi kan väl säga att jag är ”kommunal tjänsteman” i Stockholm.

Ja precis så. Jag har jobbat hårt på att förlåta mig själv får alla dom val jag gjort över tid för att vara där jag hamnade . Finns ingen annan än mig själv att skylla. Men idag bör jag huvudet högt. Jag har kommit riktigt långt senaste året och blivit så otroligt medveten än vad jag var förut. Planerar, strukturerar upp och tar lärdom av det som varit. Jag har en resa hela livet skulle jag säga kring detta. Varje år blir det lite lite ljusare. Och jag har haft några steg bakåt också. Jag har insett att jag ex. inte kan hantera kreditkort. Så nu har jag inget. Och kommer aldrig aldrig skaffa mer.
"Jag har jobbat hårt på att förlåta mig själv får alla dom val jag gjort över tid för att vara där jag hamnade ."
.... verkligen samma här. Jag vet att det är mitt eget fel, jag kan inte och jag försöker inte skylla på någon - men ibland är man liten inför sig själv och sin egen dumhet. Rent ut sagt sorgsen. Och det med kreditkort - det är samma insikt här. Jag har inte sinnet för att hantera sådant så det är något som jag kommer att få stryka i framtiden också när jag är klar med min skusan.

"Jag har jobbat hårt på att förlåta mig själv får alla dom val jag gjort över tid för att vara där jag hamnade ."
.... verkligen samma här. Jag vet att det är mitt eget fel, jag kan inte och jag försöker inte skylla på någon - men ibland är man liten inför sig själv och sin egen dumhet. Rent ut sagt sorgsen. Och det med kreditkort - det är samma insikt här. Jag har inte sinnet för att hantera sådant så det är något som jag kommer att få stryka i framtiden också när jag är klar med min skusan.
Ja och det är helt ok! Man får vara liten och också vara sårbar. Jag skulle säga att det skapar självinsikt. <3
Jag har till och med gått i terapi kring min ångest kring ekonomin. Och ångesten idag är mycket bättre. Men jag kommer nog få ha denna resan hela livet ut.

Angående varför folk undrar hur man kan ha så höga lån när man tjänar så mycket. Det är väl inte så konstigt? Mer lön så får du ta mer lån. Mer lön ju mer tror man att man kan "spela" "konsumera" osv. Tappar man värdet i pengar går det fort. Ännu fortare om du har mer pengar... så ingen har rätt peka fingrar eller ifrågasätta hur det är möjligt, för svaret är ganska självklart...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp