Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad innebär "Utslag" ?

Ett par månader kanske.
Nej det är i princip noll. Möjligrn om dom ansökt om verkställighet direkt vid föreläggandet. Det är typ fkassan och privatpersoner som gör det

Tack BÄSTA Du - för att Du svarar! Guld värt ! :)
Hur vet man om dom söker verkställighet direkt vid föreläggandet?!

Tack BÄSTA Du - för att Du svarar! Guld värt ! :)
Hur vet man om dom söker verkställighet direkt vid föreläggandet?!

Det måste du nog ringa kfm och fråga om, tror inte det står i bfet. Men är det något av de namnkunniga inkassobolagen så är det rätt säkert inte vs på en gång, jag har aldrig sett det

Det måste du nog ringa kfm och fråga om, tror inte det står i bfet. Men är det något av de namnkunniga inkassobolagen så är det rätt säkert inte vs på en gång, jag har aldrig sett det

Jag har sedan tidigare noterat här på forumet att även Swedish Credit Group gör just det du åberopar, dvs söker verkställighet direkt.
Dom har inkasso ”inhouse” och driver ett par olika sms lån/krediter.

Jag har sedan tidigare noterat här på forumet att även Swedish Credit Group gör just det du åberopar, dvs söker verkställighet direkt.
Dom har inkasso ”inhouse” och driver ett par olika sms lån/krediter.

Hms. Jag delgav en från just dom per telefon idag tänkte inte så noga på vilken kod det stod

Fick från kfm i fredags (2 brev) med utslag från meddelandelån och euroloan. Om man skulle ha möjlighet att betala detta inom ett par dagar , kan du utslaget hävas och anmärkningen tas tillbaka ??

Fick från kfm i fredags (2 brev) med utslag från meddelandelån och euroloan. Om man skulle ha möjlighet att betala detta inom ett par dagar , kan du utslaget hävas och anmärkningen tas tillbaka ??

Det hävs inget pga fullbetalning. Det enda du kan göra är att begära återvinning av utslaget. Det handläggs av tingsrätt

Det hävs inget pga fullbetalning. Det enda du kan göra är att begära återvinning av utslaget. Det handläggs av tingsrätt

Skulle det gå igenom då?
Man har ju "bevis" att bolaget kommer begära återvinning av utslaget då ju.

Skulle det gå igenom då?
Man har ju "bevis" att bolaget kommer begära återvinning av utslaget då ju.

Om man betalar så har ju bolaget inte längre någon skuld att begära att få fastställd i dom, och bolaget är väl ljummet intresserad av att betala in tilläggsavgifterna till domstolen också om det är fullbetalt

... vilket då borde innebära att domstolen upphäver (minns inte exakt vilket ord som används) utslager och beslutar att avskriva målet från vidare handläggning..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp