Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad innebär "Utslag" ?

Vad innebär ett utslag ?
Vad händer när man fått ett utslag ?
Hur snabba är Gothia via Arvato att ta nästa steg ? Lånet är taget hos lånbutiken= Risicum.

Ett utslag är det som vanligtvis kallas för betalningsanmärkning, något Kronofogden verkligen blivit måna om svära sig fria ifrån.
Anmärkningarna kommer inte från dom - och det stämmer väl.
Kronofogden fastställer alltså att en skuld finns och att den inte betalats som överenskommet - sedan hämtas informationen dagligen in av kreditupplysningsföretagen där utslaget kallas för betalningsanmärkning.

Gothia är ett inkassobolag, du måste först ha fått brev hem från Kronofogden, skrivit på det och skickat tillbaka, sen har du 10 dagar på dig att betala - ananrs resulterar det i utslag. Dock kan man förhala den processen ganska länge bara genom att inte skriva på pappret, eller skriva att man bestrider ärendet.

Så länge det inte är statliga skulder, då blir det utslag direkt - vet att det inte är så i det här fallet, men alltid bra att veta i framtiden. Betala dina p-böter/csn osv i tid :)

Delgivning är påskrivet och brevet med utslag har kommit.
Min fråga var vad är nästa steg ?

Tack för svaret. :)

Grattis, du har alltså fått en betalningsanmärkning.
Nästa steg borde väl vara att dom söker verkställighet dvs, att pengarna ska drivas in. Vet dock inte hur snabbt det bråkar gå innan ett det görs, beror på Gothia. Kronofogden kan låta ärendet vara för alltid, det är upp till den som vill ha sina pengar tillbaka.

Grattis, du har alltså fått en betalningsanmärkning.
Nästa steg borde väl vara att dom söker verkställighet dvs, att pengarna ska drivas in. Vet dock inte hur snabbt det bråkar gå innan ett det görs, beror på Gothia. Kronofogden kan låta ärendet vara för alltid, det är upp till den som vill ha sina pengar tillbaka.
Grattis, vet inte om det är något att gratulera åt men tack ändå. -:(
Jag är dock medveten om att när man släpper allt så får man betalningsanmärkningar och detta är bara den första av många.
Tyvärr måste jag säga.

Utslag är en förenklad dom.
Allt mellan ett par dar och flera år kan det ta innan dom söker verkställighet

Utslag är en förenklad dom.
Allt mellan ett par dar och flera år kan det ta innan dom söker verkställighet

Vad är det vanligaste sett ur tidsperspektiv att dom begär verkställighet? Finns det stor sannolikhet att min utmätning startar i augusti med tanke på att mitt första utslag kom idag?

Vad är det vanligaste sett ur tidsperspektiv att dom begär verkställighet? Finns det stor sannolikhet att min utmätning startar i augusti med tanke på att mitt första utslag kom idag?

Ett par månader kanske.
Nej det är i princip noll. Möjligrn om dom ansökt om verkställighet direkt vid föreläggandet. Det är typ fkassan och privatpersoner som gör det

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp