Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad innebär återvinning hos Kronofogden och hur ansöker man?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Kan någon på ett enkelt sätt förklara för mig vad som menas med att ansöka om återvinning hos KF?
Har ett ärende som jag betalar av på enligt betalplan, men dom drar inte tillbaka ärendet från KF. Nu har jag fått ett utslag på det ärendet.
KF svarar att jag kan ansöka om återvinning, vad är det? Och hur gör man?

Kan någon på ett enkelt sätt förklara för mig vad som menas med att ansöka om återvinning hos KF?
Har ett ärende som jag betalar av på enligt betalplan, men dom drar inte tillbaka ärendet från KF. Nu har jag fått ett utslag på det ärendet.
KF svarar att jag kan ansöka om återvinning, vad är det? Och hur gör man?
Att ansöka om återvinning är att få anmärkningen undanröjt.

Om du som svarande är missnöjd med utslaget kan du ansöka om återvinning senast 1 månad efter utslaget meddelades.

Om du har ansökt om återvinning i rätt tid lämnas målet till tingsrätten som ska avgöra saken.

Det som är viktigt att veta är att så fort kronofogden meddelar utslag så får man en anmärkning i deras system. Om man sedan ansöker om återvinning och dessutom vinner i domstol så står anmärkningen fortfarande kvar. För att undvika en betalningsanmärkning måste man bestrida betalningsföreläggandet redan från början och alltså undvika att utslag meddelas.

Skicka till kfm att du begär återvinning helt enkelt. Utslaget kan då undanröjas. Vad det gör med en anmärkning vet jag inte. Inget kfm hanterar.

Hur går återvinning till?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp