Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad har ni i skulder?

Förstår hopplösheten. Är i samma läge. I läget du är får du försöka tänka att kronofogden och löneutmätning inte är jordens undergång. Du behöver (som jag) sluta ljuga och sluta jaga skulder. Det kan du bara göra om du slutar spela helt, tar hjälp och kastar in handduken och inser att spel aldrig kommer lösa det. Jag säger inte att det är lätt. Har själv misslyckats med detta, men försöker nu igen. Hoppas det löser sig så gott det går för dig!
Jag slutade spela för 3 månader sen… jag ska aldrig spela mer… när jag sa min mamma när hon gråter pg mig och min sambo igår….min hjärta stannade… jag förstod mitt liv… jag kan inte säga hur mycket är exakt, det kan döda dem .. jag är rädd faktiskt… min sambo ska lämna mig… vad betyder löneutmätning… ?

drygt en miljon tror jag.

I dagsläget 868 634 (enligt Kreddy) uppdelat på 3 blancolån efter senaste sammanslagningen. Inga använda krediter (85 K beviljat) eller (från UC) osynliga lån. Plus 150 K hos CSN. Mycket pengar förstås, men känns ändå som jag för första gången på länge har någon sorts kontroll utan massa krediter och avbetalningar. Var så sjukt skönt att tex kunna avsluta (och inte bara nolla) Fairlo totalt för någon månad sen!

För mig har allt byggts upp under drygt tio år av totalt oansvarig "shopping", konsumtion och dålig respekt för pengar och vad lån ställer till med när de blir för många och stora. Det började alltså i typ typ 40-årsåldern. Innan tänkte jag inte ens tanken att det gick att låna pengar till konsumtion. Sen blev det :)

en milion i skulder… inkomst 360 k …allt började på 3 år sen.. spelade bort mest pengar sen jag hjälpte mina familj (dem trode att jag har pengar pg jobb osv men jag lånade altid sen det gick snabbt ) … 550 k blanco och 80 på kreditkort på UC … utanför 210 k .. och privat 300 k .. verkligen vet inte vad ska jag göra .. har knappt betala räkningar… jag berättade till min sambo igår att jag har 200 k ( jag vaggade inte säga allt) och hon gråtande hela dag och hon sa att hon kan inte tänka på framtiden med nån som har spelmissbruk och kastade bort så mycket pengar… Jag tycker att jag ska förlora henne … min familj bara vet för den delen som jag lånade från dem ( 150 k ) och inget mer…. mitt liv är kaos… Jag har inga ord att förklara hur jag känner nu … snälla sluta spela… jag tappade allt som jag gillar i mitt liv… vet inte om det ska kronofogden komma imorgon eller om en månad… det finns ingen lösning för mig tyvärr
Det finns lösningar och vägar att gå. Även om det inte känns så i kaoset nu :-( Jag lovar. Att börja hänga och få hjälp är en bra början. Skriver mer senare.

Ca 1.3 miljoner i skuld ( CSN inräknat )
Varit spelberoende i 20 år . Tog mig 15 år innan jag tog tag i det första gången . Har varit spelfri i perioder till och från men tagit återfall under de senaste 5 åren . Studerar just nu med halvåret kvar av utbildningen vilket inte gör min ekonomiska situation till det bättre. Har betydligt mindre pengar att leva på under mitt omställningsstudiestöd just nu , men hoppas hitta ett arbete innan examen .

Ca 1 miljon. Har 390k i inkomst. Jobbar 2 jobb för att kunna klara av med betalningar.

Ca 1.3 miljoner i skuld ( CSN inräknat )
Varit spelberoende i 20 år . Tog mig 15 år innan jag tog tag i det första gången . Har varit spelfri i perioder till och från men tagit återfall under de senaste 5 åren . Studerar just nu med halvåret kvar av utbildningen vilket inte gör min ekonomiska situation till det bättre. Har betydligt mindre pengar att leva på under mitt omställningsstudiestöd just nu , men hoppas hitta ett arbete innan examen .
Väldigt likt min historia. Också ca 1,3 milj i skuld (1,25) med CSN i räknad. Spelmissbruk i 20 år ca. Återfall senaste året, flera stycken. Men hur klarar du av att betala skulderna? Eller har du släppt dom? Min månadskostnad för alla blanco och krediter när jag släppte lånen var över 20 000:-/månad. Sen hyra (ränta på bostad som min sambo äger) på ca 11 000:- min del +matkostnader och övrigt. Gick inte ihop fast jag jämkade

1,4 miljoner. Konsumtionslån och bostadslån. Skuldsanering sedan våren 2021.

2 849 350 till dagens datum.
Har dock minskat med ca 500 000 senaste 8 åren och alla blanco lån är borta och inbakade i bolånet så betalar väldigt lite jämfört med många andra.
Nu "bara" 2 759 000 i bolån och 90350 i CSN, bilen är såld och har nu en leasad.

Som tur är räntan bunden till mars, sen börjar det svida rejält...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp