Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad har ni i skulder?

Förstår att det i många fall har skenat iväg och man tappat kontroll över sin ekonomi, men av nyfikenhet vad har ni ungefär i skulder och varför?

700 K ca 20 % mer än min årsinkomst.
Varför? Kan inte svara på det exakt. Började spela direkt jag blev 18. Kändes skönt att fokusera på annat och få kickar.

men skulle gissa på att det grundar sig i alla trauman jag är uppvuxen med(ålder 10 - 21 ca).
Förälder med missbruk, förälder som dött, med mera.

Tjänar tack och lov rätt bra, så det skall väl gå att lösa, om inget mer skit händer.
Otur verkar förfölja mig.

Satt och räknade på detta för ett tag sen när jag ansökte om skuldsanering.

ca 500.000 inkomst.
1.8 miljoner i skulder exklusive ränta
ca 3.5 miljoner i skulder inklusive ränta, förutsatt man följer betalplan och inte har råd att ammortera
Lejonparten blancolån med långa bindningstider synliga på UC. Ett par mindre krediter och lån

Precis fått inledande skuldsanering, så hoppas det håller hela vägen till beslutat sanering inom någon månad så kommer jag totalt betala ca 700.000 av 3,5 miljoner (ränteavdrag på skatten borträknat) på 5 år och bli skuldfri.

Senast ändrad:
720 K i skulder. Plus ca 300 K i CSN-skulder. Började med att ett ex satte mig i skiten för många år sen. Flera av dom skulderna har följt med. Sen en del lån för att täcka inkomstbortfall och vid närståendes sjukdom. Därefter började jag även låna för överkonsumtion och för att jag spelat bort massa pengar, ett sätt att må bättre när jag led av psykisk ohälsa.
Dagsläget är löneutmätning och planen framåt att söka skuldsanering.

Senast ändrad:
en milion i skulder… inkomst 360 k …allt började på 3 år sen.. spelade bort mest pengar sen jag hjälpte mina familj (dem trode att jag har pengar pg jobb osv men jag lånade altid sen det gick snabbt ) … 550 k blanco och 80 på kreditkort på UC … utanför 210 k .. och privat 300 k .. verkligen vet inte vad ska jag göra .. har knappt betala räkningar… jag berättade till min sambo igår att jag har 200 k ( jag vaggade inte säga allt) och hon gråtande hela dag och hon sa att hon kan inte tänka på framtiden med nån som har spelmissbruk och kastade bort så mycket pengar… Jag tycker att jag ska förlora henne … min familj bara vet för den delen som jag lånade från dem ( 150 k ) och inget mer…. mitt liv är kaos… Jag har inga ord att förklara hur jag känner nu … snälla sluta spela… jag tappade allt som jag gillar i mitt liv… vet inte om det ska kronofogden komma imorgon eller om en månad… det finns ingen lösning för mig tyvärr

Har runt 1 miljon i skulder (1,2 om jag räknar med CSN), inkomst 490 000:-/år. Allt är spelskulder, spelat i ca 20 år. Senaste året ökade jag skulderna från hanteringabara 460 000:- till nuvarande. Söker kickar och flyr från tristess och jobbiga känslor. Nu ligger en hel del skulder hos inkasso och kronofogden har fått in en skuld så är snart löneutmätning som gäller. Behöver hitta ett annat sätt att tänka på och lära mig hantera känslor

en milion i skulder… inkomst 360 k …allt började på 3 år sen.. spelade bort mest pengar sen jag hjälpte mina familj (dem trode att jag har pengar pg jobb osv men jag lånade altid sen det gick snabbt ) … 550 k blanco och 80 på kreditkort på UC … utanför 210 k .. och privat 300 k .. verkligen vet inte vad ska jag göra .. har knappt betala räkningar… jag berättade till min sambo igår att jag har 200 k ( jag vaggade inte säga allt) och hon gråtande hela dag och hon sa att hon kan inte tänka på framtiden med nån som har spelmissbruk och kastade bort så mycket pengar… Jag tycker att jag ska förlora henne … min familj bara vet för den delen som jag lånade från dem ( 150 k ) och inget mer…. mitt liv är kaos… Jag har inga ord att förklara hur jag känner nu … snälla sluta spela… jag tappade allt som jag gillar i mitt liv… vet inte om det ska kronofogden komma imorgon eller om en månad… det finns ingen lösning för mig tyvärr
Förstår hopplösheten. Är i samma läge. I läget du är får du försöka tänka att kronofogden och löneutmätning inte är jordens undergång. Du behöver (som jag) sluta ljuga och sluta jaga skulder. Det kan du bara göra om du slutar spela helt, tar hjälp och kastar in handduken och inser att spel aldrig kommer lösa det. Jag säger inte att det är lätt. Har själv misslyckats med detta, men försöker nu igen. Hoppas det löser sig så gott det går för dig!

400 tusen bolån 2.3 miljoner blanco 260 krediter... Överkonsumtion, dåliga beslut, hjälpt vänner och blivit lurade. Inkomst jag 640tusen min partner 430 tusen. Känner att mitt liv är slut

225k i ett blanco efter allt samlat (skrev på idag)
Inget utanför uc
430k årsinkomst
Allt började med att bilen jag äger krånglade
Hade man gjort allting smartare hade jag haft mycket mindre i skulder.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp