Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad har ni för ränta hos Bank Norwegian?

..och ni som blir erbjudna högre belopp än sökt, görs det ytterligare UC om ni senare höjer inom maxbeloppet? Kan vara bra att veta...
Har ett kredit kort jag vill lösa bort då jag tror kredit kort belastar UC mer än samma summa i blanco. Kortskulden hoppar ju upp och ned i UCn så scoren är aldrig stabil heller. Spärrat mig från flesta sms-aktörer som erbjuder större lån utan UC, lika bra iåfs. Underskottet för 2015 sabbar min annars fina UC så en UC förfrågan nu gör inte så mkt då nästa års deklaration kommer vara mer el mindre fri från sms-låneskulder= mkt mindre underskott.

Jag lånade 135000 kronor av Bank Norwegian och återbetalar 2180,72 kronor i månaden. Det kommer jag att göra i 15 år, alltså i 180 månader.
180 månader x 2180,72 kronor = 392529,60 kronor.

Väldigt dyrt med andra ord.

Jag hade 140000 med 18% ränta. Betalade 1849 kr i månaden

Jag lånade 135000 kronor av Bank Norwegian och återbetalar 2180,72 kronor i månaden. Det kommer jag att göra i 15 år, alltså i 180 månader.
180 månader x 2180,72 kronor = 392529,60 kronor.

Väldigt dyrt med andra ord.

Kunde du inte valt en snabbare återbetalningstakt?

S**t dom är inte blyga me räntan ser ja...ska nog prova höja Ikano lånet istället. Även om man tar lån på lång tid kan man ju betala in tidigare och komma billigt undan utan extra kostnader...om man kan vill säga.
Ingen med bra villkor hos BN här? typ 5-7%?

Kunde du inte valt en snabbare återbetalningstakt?

Denna betalningsplan är den som gäller nu, när jag tecknade lånet var jag desperat och valde längsta möjliga återbetalningstid. Så det är mitt fel. Jag klandrar bara mig själv och tar ansvar för det. Självklart har jag möjlighet att lösa lånet, men det har jag inte råd med de närmaste två åren. Jag satte mig själv i en riktigt eländig situation och BN var tillslut de ända som erbjöd mig lån trots att jag redan var väldigt överskuldsatt.

Senast ändrad:
Denna betalningsplan är den som gäller nu, när jag tecknade lånet var jag desperat och valde längsta möjliga återbetalningstid. Så det är mitt fel. Jag klandrar bara mig själv och tar ansvar för det. Självklart har jag möjlighet att lösa lånet, men det har jag inte råd med de närmaste två åren. Jag satte mig själv i en riktigt eländig situation och BN var tillslut de ända som erbjöd mig lån trots att jag redan var väldigt överskuldsatt.
Det är väl inget som hindrar att du betalar in mer varje månad utan att ändra ursprunglig betalplan?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp