Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad har ni för förhoppningar om lönen?

Är det rimligt att en chef för en viss avdelning på en arbetsplats fått löneförhöjning under sommaren detta år? Fast bolag inom koncernen haft permittering, man har sparat, sagt upp folk osv.
Är det ens möjligt under permittering?

Kommunals avtal såg rätt bra ut. Vi har sedan länge ”procentlösa” avtal så man är inte garanterad någon ”procent” utan kan få 0 kr om det vill sig illa;)

Är det ens möjligt under permittering?
Klart att det är. Vi har sagt upp medarbetare p g a arbetsbrist, det gäller det område de är verksamma i, samtidigt har vi övriga fått bonus. Speciellt när det gäller tjänstemannalöner är lönesättningen ganska fri, så länge man håller sej över miniminivån.

Klart att det är. Vi har sagt upp medarbetare p g a arbetsbrist, det gäller det område de är verksamma i, samtidigt har vi övriga fått bonus. Speciellt när det gäller tjänstemannalöner är lönesättningen ganska fri, så länge man håller sej över miniminivån.
Ok jag är absolut ingen expert. Det jag dock vet är att våra bonusar frös inne eftersom vi permitterade. Tycker väl mest att en löneförhöjning kunde ses på samma sätt.

Vad innebär detta, sätts inte löner per bolag? Eller är det globalt. Jag kan 0 om detta :D

Ok jag är absolut ingen expert. Det jag dock vet är att våra bonusar frös inne eftersom vi permitterade. Tycker väl mest att en löneförhöjning kunde ses på samma sätt.
När det gäller de som omfattas av permitteringar så är det ett separat regelverk som gäller och i den gruppen och då är det nog naturligt att bonusar inte blir utbetalda
En löneförhöjning för enskilda tjänstemän kan motiveras på flera olika sätt; nya ansvarsområden, högre arbetsbelastning, fler medarbetare o s v. Kan tillägga att samtidigt som vi sagt upp medarbetare p g a arbetsbrist så har vi också nyanställt inom andra områden som exempelvis HR, där de uppsagda inte har kompetensen.

När det gäller de som omfattas av permitteringar så är det ett separat regelverk som gäller och i den gruppen och då är det nog naturligt att bonusar inte blir utbetalda
En löneförhöjning för enskilda tjänstemän kan motiveras på flera olika sätt; nya ansvarsområden, högre arbetsbelastning, fler medarbetare o s v. Kan tillägga att samtidigt som vi sagt upp medarbetare p g a arbetsbrist så har vi också nyanställt inom andra områden som exempelvis HR, där de uppsagda inte har kompetensen.
Jag förstår. Sen att jag tycker det är sinnessjukt är en annan femma.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp