Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad har man för möjligheter till ett vettigt samlingslån med följande förutsättningar?

Måste ta tag i mitt liv! Har under många år levt över mina tillgångar och speldjävulen har också varit en del av det. Hur mycket kan man baka ihop i ett samlingslån och vilken ränta ska man anse vara ok? Hoppas att det finns vänliga själar här som kan komma med tips och råd. Vill helst inte låna på boendet av olika anledningar.
Förutsättningar
Inkomst 70,000 / månad
Underskott 116,000
Lån
1. 265,000 Ränta 9,16%
2. 242,000 Ränta 9,9%
3. 119,000 Ränta 14,20 %
4. 47,000 Ränta 14,74%
5. 209,000 Ränta 10,77%

Krediter
125,000 (kreditkort och snabbkrediter) snittränta cirka 18%

Bolån
1 MSEK (värde på boende 2,3 MSEK)

Förfrågningar (UC)
UC 0,8
2 ff (1 som försvinner i september)

Inga betalningsanmärkningar och ligger i fas med alla betalningar.

Senast ändrad:
Jag förstår att ditt fokus ligger på lånen, ekonomin och räntorna. Jag har själv varit där, i den onda spiralen där nästa lån kommer lösa många problem. Men tyvärr drog jag hela tiden bara på mig nya kostnader. Så mitt råd till dig är att släppa ekonomifokuset och istället förändra ditt liv.

Nummer 1 är såklart att sluta spela, och söka behandling för ditt beroende. Gå t ex på spelfrihetens möten. Sluta även med annat som kostar pengar i ditt liv, dra ner på alla utgifter till ett minimum. Alltså, bryt med alla dåliga vanor!

Nummer 2 är att sätta mål på 3-5 år sikt, vad vill du med ditt liv? Vad är viktigt för dig? Vad är du beredd att ofta för att nå dit? Etc.

Nummer 3 är att lägga den bästa planen för ekonomin, men detta är underordnat nummer 1 och 2 ovan. Jag tycker du har rimliga räntor (jämfört med mig), och visst kan ett samlingslån sänka din ränta till 9-10 %, men det är inte detta som kommer rädda dig. Det är att du tagit tag i 1 och 2 ovan.

Det är mitt råd till dig i all välmening, och du kommer klara det mycket bra, bara du vill!

Någon som tror att man får något erbjudande på Lendo (350-400 K) för att betala bort dom sämsta? Skulle få ner månadskostnaden med 6000-7000 kr då.

Någon med erfarenhet som kan tycka till?
Sök 500.000 och samla:
119,000 Ränta 14,20 %
47,000 Ränta 14,74%
209,000 Ränta 10,77%
125,000 (kreditkort och snabbkrediter

Med din inkomst och övriga förutsättningar bör det inte vara några som helst problem att få ett samlingslån på 500.000

Vågar man söka på 600,000? Skulle göra ett par tusen till per månad.

Samlingslån kommer du kanske få men troligen till räntor som inte hjälper dig speciellt mycket.
Varför inte höja bolånet? Det är nog din bästa väg att gå.

Om du inte har Nordea idag så ta ett möte med dem. Flytta lön, pension och bolån till dem och de kommer ganska troligen ge dig ett blanco på hela beloppet. Jag fick på 900 000kr genom att bara flytta pensionen. Lycka till.

Vågar man söka på 600,000? Skulle göra ett par tusen till per månad.
Har du varit i kontakt med din bank? Du har ju rätt mycket värde i huset som du skulle kunna använda för att baka in blankolånen. Då får du iaf bättre ränta och kan amortera mycket mer. Du har ju iaf minst 900k i huset värde som du skulle kunna nyttja. Prata villkorslöst med din bank (dvs INGEN upplysning) och kolla vad de tycker.
Visst skulle du kunna testa Lendo men risken finns att det inte funkar eller att du får en hemskt ränta. Du har bra inkomst med är dock högt belånad med höga blankolån och höga krediter.
Som någon ovan skrev:
1. Fixa speldjävulen! Det räcker inte med att bara sluta. Det finns ofta en orsak till varför man spelar.
2. Kontakta din bank, boka tid med bolånehandläggaren. Säg att du vill lägga om lånen och vill baka in en del blanko. Det borde definitivt funka.
3. Om det inte funkar, boka tid med annan bank för samma upplägg. Dock kan det vara kostsamt att flytta lån om man har fast ränta. Har du bundet?
4. Sök så högt som möjligt hos Lendo. Det finns inte jättemånga banker som erbjuder 600k men de finns. Om du får ett erbjudande och det finns några med rak amortering, välj det.

Lycka till!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp