Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad har jag för möjligheter?

Tack snälla:) då ska jag göra det.

Ringde BN igår men eftersom jag har historiskt skuldsaldo sen 2017 så trodde dom inte på att jag skulle få lån.

Hade fundering på Lendo, är det värt det eller drar jag bara på mig en onödig ff?
Om BN säger nej pga av historiskt skuldsaldo så kan det bli tufft att något erbjudande från Lendo. Finns ett par banker som erbjuder med historiskt skuldsaldo men de är få och till hög ränta.

Bäst vore att få ett rent historiskt skuldsaldo och sedan söka via lendo/advisa. Då bör du kunna få ett par erbjudanden.

Om BN säger nej pga av historiskt skuldsaldo så kan det bli tufft att något erbjudande från Lendo. Finns ett par banker som erbjuder med historiskt skuldsaldo men de är få och till hög ränta.

Bäst vore att få ett rent historiskt skuldsaldo och sedan söka via lendo/advisa. Då bör du kunna få ett par erbjudanden.

Jag gjorde inte en ansökan utan ställde frågan om det spelar in om jag skulle söka, dock lät kvinnan väldigt svamlig dvs osäker.
Tänker väl att det bästa jag kan göra är att ringa till de som erbjuder lån till dom som har sämre förutsättningar och kolla vad dom har för råd.

Annars får jag helt enkelt vänta till augusti.

Men har 2 st lån/krediter som jag verkligen behöver bli av med 35.000kr så frågan är om det är bättre att söka lägre belopp.

Vilka är det som godkänner historiskt skuldsaldo?

Tack för svar:)

Morgon på er, jag här igen:D

Känner mig lite glad i allt elände.
Som jag skrivit innan så skulle lite ff försvinna denna månad.
Hittills har 3 st försvunnit och 28:e försvinner. Så från 13 ner till 8 sen trådstart. Ytterligare en månad från historiskt skuldsaldo har försvunnit så är 5 mån kvar tills alla är borta.

Loggade in på min UC och ser att mitt score förbättras från 28,6% till 20,6% fortfarande katastrof men åt rätt håll. Hoppas att det ser lite bättre ut när 2ff till försvinner.

Tyvärr så måste jag försöka få ett lån för att betala av sms-lån främst. Gärna Svea och chashbuddy som syns på UC.

Så frågar igen vad är det bästa att gå genom låneförmedlare eller försöka direkt, gör det skillnad? Ja och vilka ska jag söka hos?

Finns ingen anledning att gå direkt till en långivare.
Hos en låneförmedlare tas en UC som delas med alla långivare som tycker att din profil passar dom och är beredda att ge dig ett bud.

Låt låneförmedlarna göra jobbet åt dig och hitta det billigaste alternativet.

Vilka du ska vända dig till beror på hur mycket du skall söka på.
Flera banker i panelen är inte alltid bäst kolla av vilka som har ett erbjudande. Ibland kör låneförmedlare kampanjer där de bjuder på uppläggningsavgifter o.s.v.

Finns ingen anledning att gå direkt till en långivare.
Hos en låneförmedlare tas en UC som delas med alla långivare som tycker att din profil passar dom och är beredda att ge dig ett bud.

Låt låneförmedlarna göra jobbet åt dig och hitta det billigaste alternativet.

Vilka du ska vända dig till beror på hur mycket du skall söka på.
Flera banker i panelen är inte alltid bäst kolla av vilka som har ett erbjudande. Ibland kör låneförmedlare kampanjer där de bjuder på uppläggningsavgifter o.s.v.

Är helt med dig på den. Men tror jag läst att man kan ha större chans om man ansöker direkt.

Jag är ju ute efter den låneförmedlare som har flest banker som är till fördel för oss med sämre förutsättningar.

Då skulle jag välja någon av de stora låneförmedlarna, kolla på någon som har kampanj just nu eller under tiden du tänkt låna.
Lendo brukar ha kampanjer om att de bjuder på uppläggningsavgiften ibland, just nu kör Direkto med 2% tillbaka på utbetalt lån.

2% av 300.000 = 6.000kr, kan vara värt att kolla hos dom om du känner att ditt UC score blivit bättre. Jag skall själv vänta till slutet på månaden och prova att ta ett på 400.000 = 8.000kr tillbaka

Jag har faktiskt kikat åt direkto och advisa det är dom som verkar ha flest banker som erbjuder lån som jag möjligen skulle kunna få.

Har sett Direkto kampanj och det ser väldigt bra ut.

Tack för tips Hjalmar1979:)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp