Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad hade ni gjort i mitt ställe? Samlingslån annars KF

Hej,

Har tidigare skrivit i trådar här om min situation men nu med ny inkomst är det äntligen dags efter 7 dagars jobb senaste året.

Förutsättningar:
505k inkomst 2023
143k underskott

3 ff, (en går ut 20/4) och 4,3% UC-score idag.
350k synligt på UC,
250k i blanco
100k på 3 olika kreditkort varav två är maxade.

250k utanför UC

Jag är sen på 4 lån sedan den 25/3 (reglerar alla lån i fas nu vid lön den 25/4 då jag är livrädd för missbrukad kredit).

Hade ni sökt samlingslån den 20/4 när jag endast har 2 ff kvar (och cirka 3%?) på UC-score eller valt att betala ner typ 15k på mina maxade krediter för att få ännu bättre än 3%? Det jag undrar är om jag får samlingslån ändå när jag har 2ff eller om mina maxade krediter är det som står i vägen för ett väldigt bra betyg.

Jag är belånad till 70% av årsinkomsten så därav att jag tror mitt score skulle bli bättre ifall jag betalar ner mina maxade krediter, men är rädd att någon aktör tar en random UC elr dylikt som förstör mina chanser. Kanske är jag som är paranoid.

Tack på förhand kamrater!
//Joel

Hej,

Har tidigare skrivit i trådar här om min situation men nu med ny inkomst är det äntligen dags efter 7 dagars jobb senaste året.

Förutsättningar:
505k inkomst 2023
143k underskott

3 ff, (en går ut 20/4) och 4,3% UC-score idag.
350k synligt på UC,
250k i blanco
100k på 3 olika kreditkort varav två är maxade.

250k utanför UC

Jag är sen på 4 lån sedan den 25/3 (reglerar alla lån i fas nu vid lön den 25/4 då jag är livrädd för missbrukad kredit).

Hade ni sökt samlingslån den 20/4 när jag endast har 2 ff kvar (och cirka 3%?) på UC-score eller valt att betala ner typ 15k på mina maxade krediter för att få ännu bättre än 3%? Det jag undrar är om jag får samlingslån ändå när jag har 2ff eller om mina maxade krediter är det som står i vägen för ett väldigt bra betyg.

Jag är belånad till 70% av årsinkomsten så därav att jag tror mitt score skulle bli bättre ifall jag betalar ner mina maxade krediter, men är rädd att någon aktör tar en random UC elr dylikt som förstör mina chanser. Kanske är jag som är paranoid.

Tack på förhand kamrater!
//Joel

Tror inte att det skulle göra så mycket för betyget att betala av 15k på kreditkortet, max 0,5% (gissning). Tror du har relativt god chans att få något erbjudande på samlingslån ändå, men det är klart att det bästa är att försöka skapa så goda förutsättningar som möjligt. Så det beror väl lite på hur lång tid det skulle ta dig att betala ner skulderna, och hur pass desperat situationen är.

Tror inte att det skulle göra så mycket för betyget att betala av 15k på kreditkortet, max 0,5% (gissning). Tror du har relativt god chans att få något erbjudande på samlingslån ändå, men det är klart att det bästa är att försöka skapa så goda förutsättningar som möjligt. Så det beror väl lite på hur lång tid det skulle ta dig att betala ner skulderna, och hur pass desperat situationen är.
Tack Betty,

Jag har råd att vänta till 21 när min 3 ff försvinner (då har jag två kvar) men efter det blir det nojjigt och stressigt. Har jag 3% tänker jag att jag skickar iväg en ansökan. Har 505k i årsinkomst men har 60k i månaden (720k om året) för tillfället så betalningsförmågan är hög.

Ogillar bara hur jag kan ha dåligt betyg trots hög inkomst.

Det är dom maxade krediterna som förstör ditt betyg. När kan du betala ner dom? Ring till dom du är sen med betalning till och säg att betalning kommer den 25e så kan du nog slippa överraskningar med uc osv. Bra jobbat förresten!

Det är dom maxade krediterna som förstör ditt betyg. När kan du betala ner dom? Ring till dom du är sen med betalning till och säg att betalning kommer den 25e så kan du nog slippa överraskningar med uc osv. Bra jobbat förresten!
Tack Zaozi!
Tror du det är kört med erbjudanden med 3%?

Tror att du får erbjudande på samlinslån

Jag har ett AMEX som är övertrasserat med 1000kr. Tror du det påverkar enormt mycket, och att vissa banker har en röd linje vid det?
övertrasserat kreditkort är väldigt dåligt för betyget. Försök betala ner på dina krediter så mkt du kan. Maxade krediter är dåligt för betyget. Krediter som närmar sig 0 kr i utnyttjande grad är bra för betyget!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp