Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad händer vid ett avslag på en skuldsaneringsansökan om jag väljer att överklaga?

Hej!

Jag undrar om någon här har erfarenhet av vad som händer om Kronofogden avslår en skuldsaneringsansökan och man väljer att överklaga beslutet till tingsrätten?

Hur går processen till efter ett avslag och ett överklagade? Är det vanligt att tingsrätten ändrar beslutet? Behöver man anlita en jurist eller advokat för att ha en chans, eller går det att klara sig själv? Finns det något särskilt man bör tänka på när man överklagar?

Tacksam för alla tips, råd eller egna erfarenheter. Det känns som en snårig process och det vore guld värt att höra från någon som varit med om det.

Tack på förhand!

Hej!

Jag undrar om någon här har erfarenhet av vad som händer om Kronofogden avslår en skuldsaneringsansökan och man väljer att överklaga beslutet till tingsrätten?

Hur går processen till efter ett avslag och ett överklagade? Är det vanligt att tingsrätten ändrar beslutet? Behöver man anlita en jurist eller advokat för att ha en chans, eller går det att klara sig själv? Finns det något särskilt man bör tänka på när man överklagar?

Tacksam för alla tips, råd eller egna erfarenheter. Det känns som en snårig process och det vore guld värt att höra från någon som varit med om det.

Tack på förhand!
Du behöver ingen jurist. Du får komma in med varför du tycker beslutet är fel och vissa varför du tycker det om det är ngt dem missat eller info som blivit fel.
Det är nog inte vanligt att dem ändrar beslutet från kronofogden

Du behöver ingen jurist. Du får komma in med varför du tycker beslutet är fel och vissa varför du tycker det om det är ngt dem missat eller info som blivit fel.
Det är nog inte vanligt att dem ändrar beslutet från kronofogden
Tack för svaret! En annan fråga som någon kanske vet, varför försvinner Kronofogdens svar på avslag från " mina sidor" när ansökan finns kvar!

Hej!

Tack på förhand!
Du överklagar och punktar ner tydligt varför du anser att Kronodogden tagit fel beslut.
Överklagan skickas till Kronofogden som sen skickar in det till din lokala Tingsrätt.

Därefter behandlar Tingsrätten överklagan. Förvänta dig dock inte att få rätt. Verkar inte vara många som får rätt hos Tingsrätten...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp