Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad händer vid avslag & överklagan?

Jag kunde inte sälja den eftersom den ägdes av någon annan till hälften redan.. men jag förstår vad du menar :)

Nu är överklagan gjord, är det någon som vet hur jag får besked om hur det går, och när?

Det går att sälja andelar i egendomar också, går även att utmäta andelar och sälja hela.

Genom brev från tingsrätten, räkna med några månader

Du uppfyllde säkert kravet om kvalificerad insolvens, men uppenbarligen fanns det frågetecken kring en gåva du gjort, som gjorde att du inte uppfyllde skälighetskravet. Du kanske skulle ha sålt egendomen i stället och betalat skulden på så vis, så hade inga frågetecken om det funnits :)
I förhållande till hur tidigare uppsättningar av skuldsaneringslagen varit utformad är det inte jättesvårt att få en skuldsanering.
Det är ju också en möjlighet inte en rättighet.
Jag som är strax över 50 år med skulder runt 1.200 000kr kommer ha svårt att betala tillbaka med löneutmätning.
Det mesta kommer säkert bara vara ränta och skulderna följer med i graven om jag ej får skuldsanering.
Kommer ansöka håller på med ansökan men ej skickat in än.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp