Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad händer om man inte redogör för alla inkomster och utgifter vid löneutmätning?

Men vadå kontaktar kronofogden äns arbetsgivare varje månad??:/ ush känna riktigt pinsamt att man satt sig i denna situation men min chef har ej nämt nå om detta så kanske inte vet om de ens. Är ju ett stort lönekontor som har hand om lönerna i kommunen..
För min del har de bara kontaktat lönekontoret en gång per år.

Ja jag har nu 2 månader kvar på min löne utmätning. Men har massa jobbiga avbetalnings planer med svin dyr ränta. Funderar på o släppa de till kronofogden o låta de bli löneutmätning men då drar man dock på sig 3 nya anmärkningar så vet ej vad som e smartast..

Nu i början av mars kommer ju skatte återbäringen o antar att jag kommer få tillbaka på skatten. Men det tar kronofogden direkt va?? Täbkte deklarera nu i mars så då ska man få pengarna i april/maj men då hinner kronofogden ta dom?? Dom drar sista löneutmätingen 27e april...

Ja jag har nu 2 månader kvar på min löne utmätning. Men har massa jobbiga avbetalnings planer med svin dyr ränta. Funderar på o släppa de till kronofogden o låta de bli löneutmätning men då drar man dock på sig 3 nya anmärkningar så vet ej vad som e smartast..

Nu i början av mars kommer ju skatte återbäringen o antar att jag kommer få tillbaka på skatten. Men det tar kronofogden direkt va?? Täbkte deklarera nu i mars så då ska man få pengarna i april/maj men då hinner kronofogden ta dom?? Dom drar sista löneutmätingen 27e april...
Om du deklarerar nu i mars bara godkänner utan ändring så kommer skatteåterbäringen 5-6 april

Har man skuldsaldo ser man inga skattepengar...

Men vadå kontaktar kronofogden äns arbetsgivare varje månad??:/ ush känna riktigt pinsamt att man satt sig i denna situation men min chef har ej nämt nå om detta så kanske inte vet om de ens. Är ju ett stort lönekontor som har hand om lönerna i kommunen..

Ah nej det frågas inte så ofta så då behålls de pengarna

Här sista löneutmätingen 27e april så antar att jag inte ser några skatte pengar då
Så här skriver KFM om detta:

Skatteåterbäring

Har du skulder hos oss kommer Skatteverket i första hand överföra pengarna till oss för att betala dina skulder.

Eventuell återbäring på skatten ska i första hand ska gå till dina skulder. Överskott från skattekontot berörs inte av de så kallade beneficiereglerna och är därför inte skyddat från utmätning eller avräkning.

Det innebär att du först får ett besked om överskottet från Skatteverket. Därefter får du ett brev från oss. Det dröjer några dagar mellan dessa båda brev och anledningen är att pengarna måste bokföras hos oss innan vi kan skicka ett brev till dig.

Beroende på vilken sorts skuld du har kommer vi att antingen avräkna eller utmäta överskottet. Brevet från oss kan därför heta antingen "Avräkningsbeslut" eller "Utmätningsbeslut". Har du flera olika skulder kan du få brev av båda typerna.

Får du tillbaka mer pengar än vad du har i skuld hos oss kan Skatteverket betala ut resterande belopp till dig.

Är det så att du får tillbaka mer än den sista löneutmätningen borde du få resten utbetalt till dig

Här sista löneutmätingen 27e april så antar att jag inte ser några skatte pengar då

Det stämmer bra, beroende på hur mycket pengar du får och hur fort det går att bokföra, brukar ta en stund när det är skatteåterbäringar, det är rätt många personer det gäller, så kanske det inte ska utmätas något 27 april heller, det är dock inte så troligt att man hinner upphäva beslutet i tid, utan det kommer nog dras i april och sen får du tillbaka de pengarna.

Men ska jag deklarera son vanligt nu i mars? O gör jag de ska ja skatteåterbäringen komma i början av april men då kommer ju kronofogden ta det såklart men om de blir nå kvar får jag de utbetalt i april??

Men om du inte deklarerar nu utan gör det som vanligt istället så får du ju pengarna i början av juni och då är din utmätning slut och pengarna borde ju då vara dina. Det kanske lönar sig i längden om du kan skjuta på någon avbetalning tills dess.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp