Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad händer om man inte betalar fordonsskatt i tid?

Skickas det inte ut något föreläggande på bilskatt utan blir utslag direkt

Inget av dom, inget föreläggande, inget utslag. Transportstyrelsens beslut är verkställbart direkt

Lånar en gammal tråd då det handlar om samma sak.

Jag har skuldsanering och ska betala bilskatten nu för 3000kr. Någon som provat att vara sen en månad med den? Vad händer mer än lite förseningsavgift och körförbud? Jag tar bilen måndagar till jobb och fredagar hem. (Firmabil där emellan).

Så inte hela världen att ha körförbud å chansa. Jag kommer ha den försäkrad! Så detta gäller alltså inte påslag varje dag som om det vore oförsäkrad.

Du riskerar böter och möjligen avskyltning om du stoppas.

Ställ av bilen ena kvällen och ställ på den dagen efter...då får du ett nytt inbetalningskort på skatten men ett förfallodatum ca 21 dagar framåt. Bättre än att riskera böter...

Ställ av bilen ena kvällen och ställ på den dagen efter...då får du ett nytt inbetalningskort på skatten men ett förfallodatum ca 21 dagar framåt. Bättre än att riskera böter...

Ja det vore ju en idé. Men när ska bilen vara avställd då säger du. Sista inbetalningsdag är 30:e. Kanske bäst å ställa av några dagar innan? Å invänta någon dag in i maj?

Ja det vore ju en idé. Men när ska bilen vara avställd då säger du. Sista inbetalningsdag är 30:e. Kanske bäst å ställa av några dagar innan? Å invänta någon dag in i maj?
Det räcker att du ställer av den den 30 då...Sen kan du ställa på den direkt 1 maj om du vill eller avvakta någon dag :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp