Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad händer om man inte betalar fordonsskatt i tid?

Någon som vet vad som händer? Förutom att jag ej får köra bilen. Blir det en hög påminnelseavgift och någon anmärkning direkt eller hur lång tid har man på sig?

handlar om 2 dagar, den ska betalas 2 dagar innan lön.

panik panik aldrig varit sen med någon faktura..

Du kommer först få en påminnelse från transportstyrelsen, där dom talar om att bilen har körförbud och vilken summa du skall betala in. Betalas den inte in kommer ärendet skickas till KF inom någon vecka

Då borde de vara lugnt om jag betalar 2 dagar senare?
Tror du kan få en räkning för de dagar bilen kommer vara oskattad, från det datum din gamla skatt slutar gälla till din nya betalning registreras. Men betalar du endast 2 dagar sent så händer inget annat än det. Kanske nån påminnelseavgift som dom lyckas hinna få fram. Tror dock ”dagspengen” på oskattad bil är rätt hög...

Du kan ev få böter om polisen stannar dig

Måste du använda bilen under dessa dagar? Ställa av kan ju annars vara ett alternativ, antar jag.

Någon som vet vad som händer? Förutom att jag ej får köra bilen. Blir det en hög påminnelseavgift och någon anmärkning direkt eller hur lång tid har man på sig?

handlar om 2 dagar, den ska betalas 2 dagar innan lön.

panik panik aldrig varit sen med någon faktura..

Tidigare så la dom på 100 kr vid försenad inbetalning. Hur det är i dag vet jag inte.

Så här står det på hemsidan

Om vi saknar uppgifter om att en fordonsskatt är betald, skickar vi ut en påminnelse den följande månaden. Påminnelsen skickas till den som är skyldig att betala skatten. Det gäller även om någon annan nu äger fordonet. Om en skatt inte betalas i tid, påförs alltid dröjsmålsavgift på minst 100 kronor.

Tror du kan få en räkning för de dagar bilen kommer vara oskattad, från det datum din gamla skatt slutar gälla till din nya betalning registreras. Men betalar du endast 2 dagar sent så händer inget annat än det. Kanske nån påminnelseavgift som dom lyckas hinna få fram. Tror dock ”dagspengen” på oskattad bil är rätt hög...
Det du tänker på är om du har en oförsäkrad bil så trafikförsäkringsföreningen kliver in och försäkrar bilen!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp