Nej det blir hon inte, är ni sambos kommer ditt förbehållsbelopp påverkasJag har löneutmätning. Kommer min partner bli betalningsansvarig om vi gifter oss? Eller går det att hålla våra ekonomier helt separerat?
Jag är kvinnanNej det blir hon inte, är ni sambos kommer ditt förbehållsbelopp påverkas
Man blir aldrig ansvarig över någon annans skulder, om man inte är med som borgenär dvsJag är kvinnan
Jag har löneutmätning idag men betalar ingenting eftersom jag har så låg inkomst. Jag förstår om KFM anser att jag får mer pengar över i månaden eftersom vi då är två som delar på utgifterna men det viktiga är att min man inte kommer bli ansvarig för att betala av på mina skulder.
Men jag har hört något som typ att man kan ha solidariskt betalningsansvar eller liknande?Man blir aldrig ansvarig över någon annans skulder, om man inte är med som borgenär dvs
Nja inte riktigt, det som skulle kunna hända är exempelvis om kronpelle fick för sig att göra hembesök och plocka på sig värdesaker att sälja, då kan dom även plocka på sig saker som egentligen kanske är dina, om du inte har kvitto som styrker att det är din egendom, alltså lös egendom kan dom ta nästan hursomhelst, har du en bil som maken åker runt i kan han vid eventuellt stopp från polis få kronofogden ditkallad för att ta bilen, även om du står som ägare på den, lite såna saker.Men jag har hört något som typ att man kan ha solidariskt betalningsansvar eller liknande?
Gör en beräkning på Kronofogdens hemsida för korrekt svar.Jag har löneutmätning. Kommer min partner bli betalningsansvarig om vi gifter oss? Eller går det att hålla våra ekonomier helt separerat?
Bor ni inte ihop i nuläget?Jag är kvinnan
Jag har löneutmätning idag men betalar ingenting eftersom jag har så låg inkomst. Jag förstår om KFM anser att jag får mer pengar över i månaden eftersom vi då är två som delar på utgifterna men det viktiga är att min man inte kommer bli ansvarig för att betala av på mina skulder.