Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad händer om man drar ett ärende till tinget?

Som jag förstått det så kan man då alltså få betalningsanmärkning trots att man har bestridit? Om 2 st olika aktörer skickar tillbaka till KFM samtidigt?

Ja. Det räcker att du får två ärenden skickade till kfm inom 18 månader. De går därmed under statliga mål.

Lite intressant är det dock för bara ett par veckor sedan så hävdade kfm att en dom inte i sig skall ge dig en anmärkning, likaså sa damen på tingsrätten , utan att anmärkningen kommer om man inte betalar skulden varpå utmätningsförsök inleds. Men de förutsätter ju självklart att vinnande part ej skickar in skulden utan att kontakta den som är skyldig pengar efter att skulden är fastslagen.

Ingen som vill dela med sig av egen erfarenhet , dvs någon som fått två domar inskickade till kfm och kan förklara gången då det uppenbarligen råder skild ameningar beroende på vem man frågar.

Tills något annat sker så kommer iallafall jag se till att ingen av mina fordringar kommer till kfm efter dom.

Senast ändrad:
GRAN kanske kan svara?

Jag hade precis 2 st ärenden inne Lindorff och ett smslåns företag. MEN
Lindorff var gammalt sen 2007 och dom skickade tillbaka det till KFM när jag missade deras avbetalningsplan.

Jag har ingen anmärkning.... än....

Senast redigerad av en moderator:
Idle är du säker på att att inte KFM handläggaren förväxlade med vad som händer när man får in statliga mål?

För jag kollar på min UC nu och där står det :
Skuldsaldo hos kronofogden
Aktuell skuld hos kronfogden per 2013-10-18
Allmänna mål 0 kr 0 st
Enskilda mål 7.013 kr 1 st
Totalt 7.013 kr 1 st

Vilket innebär att den DOM från tingsrätten har lagt sig som E-MÅL och inte A-MÅL.

Idle är du säker på att att inte KFM handläggaren förväxlade med vad som händer när man får in statliga mål?

För jag kollar på min UC nu och där står det :
Skuldsaldo hos kronofogden
Aktuell skuld hos kronfogden per 2013-10-18
Allmänna mål 0 kr 0 st
Enskilda mål 7.013 kr 1 st
Totalt 7.013 kr 1 st

Vilket innebär att den DOM från tingsrätten har lagt sig som E-MÅL och inte A-MÅL.

Detta var också min tanke varpå jag sa att skuldsaldo i det enskilda målet kommer från en dom i tingsrätten och att en dom normalt inte skall ge en anmärkning än om annat att jaag inte hinner betala skulden och man gör en utmätning på mig.

Svaret var att jag ej fått anmärkning pga av att jag ej haft ett ärende på 18 månader men kommer det in ett till inom 18 månader så kommer båda synas vilket ingen av de tidigare handläggarna eller tingsnotariena delgivit mig.

Man blir självklart väldigt skeptisk...

Så att du had eett ärende bland enskilda mål. När skickade de in de andra? Har du fått bekräftat att de gått iväg till kfm igen?

Båda var e-mål, dom återkallade ett ärende
när betalning var gjorde, nu har jag det här ärendet
kvar som betalas imorgon.

Båda var e-mål, dom återkallade ett ärende
när betalning var gjorde, nu har jag det här ärendet
kvar som betalas imorgon.

Efter mer läsning på kfm egen sida och deras egna handbok(för handläggare) så kan inte den påstrigige handläggarens information stämma.

Får rota mer i detta, men ville bara varna er andra då denna information dök upp...

Jag har märkt att allt fler KFM handläggare gör inte sitt jobb.
Det är för fan deras jobb att ge ut korrekt information.

Jag har fått mail där handläggare ber om ursäkt, just nu håller
ja på att få en anmärkning p.g av en felaktig handläggning.

Som jag förstått det så kan man då alltså få betalningsanmärkning trots att man har bestridit? Om 2 st olika aktörer skickar tillbaka till KFM samtidigt?

Vad menar du med det här? Nu blev jag orolig!

Om jag har ett ärende som jag har bestridit för någon vecka sedan (inget utslag ännu då jag tänker betala den innan utslag sker) och sedan ramlar det in ett nytt ärende som betalningsföreläggande. Får jag en anmärkning då? Eller har jag förstått det fel?

Ni som bestridit ärenden hos kronofogden, hur länge har det dröjt innan papper från tingsrätt dykt upp?

lite olika 11/2 v-2v ibland längre
när du får från tinget kan du mejla dom om att du vill ha posten på e-mejl
om du vill det

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp