Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad händer om man drar ett ärende till tinget?

Då försöker jag en SISTA gång. Jag vet av flertalet trådar att folk här inne medgivit skuld i TR och jag ber er nu att svara. Antingen här eller i PM.

Finns det någon som:

1. Bestridit ett betalningsföreläggande.

2 Medgivit skulden i sitt yttrande till TR.

3.Fått en beviljad avbetalningsplan EFTER att TR fastslagit att skulden är riktig. Dvs ingivit käranden en exkutiontitel som kan användas för utmätning hos KFM.

Vet någon om det är skillnad på en bestridan som görs i inkasso stadiet och en som görs när man delges betalningsföreläggande. Min tanke gäller tidsfristen från det att TR fattar beslut. Normalt är det 2-3 veckor vid vanliga stämningar från inkasso.

Tid från bestridan till tingsrätt

Hej. Bestred ett betalningsföreläggande hos kronofogden i mitten av augusti för att spara tid. Inkasso hörde av sig 3dgr efter per brev, svarade ej. Hur lång tid har dom på sig att skicka det till tingsrätten? Och vad händer om dom inte gör det?

vet inte hur lång tid det tar
men alla skickar inte in till tingsrätten

Vet inte om dom gör lika för alla ,det kanske beror på lånebelopp
VIVUS skickade inte vidare ,VIPPI likaså,men dom gjorde det vid ett senare tillfälle ,fast dom inte skickar vidare inom första tidsramen så kan dom tydligen göre det sen när dom vill.

Klart dom skickar vidare. Dom vill ju få tillbaka sina pengar.

vivus har fortfarande inte skickat vidare snart 9mån sen det va aktuellt
men räntan tickar på....

Misstänker att det är så enkelt att kostnaderna för att ta det till tinget är så höga att de vill ha betalat för sitt så kallade arbete. Vad hände egentligen med all kritik mot sms bolagen?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp