Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad händer om man betalar för mycket på ett lån?

Jag tänker följande scenario.

Söker ett lån. Har utmärkt ekonomi och 0.1% i UC. Har lånet halvår. Betalar in 200K för mycket. Bolaget gör en ny UC. Nu har jag en miljon i blanco och UC på 55%. Tror ni inte bolaget behåller stålarna då?
De tar väl inte en uc bara för att man betalat för mkt? Det borde finnas tyngre skäl när man får ta uc.

De tar väl inte en uc bara för att man betalat för mkt? Det borde finnas tyngre skäl när man får ta uc.

Jag har aldrig varit i den här sitsen faktiskt, men jag hade inte blivit så förvånad om det sker!
Hade ju varit en fördel för bolaget, se om det är värt risken?
Jag är lite osäker.

Jag har aldrig varit i den här sitsen faktiskt, men jag hade inte blivit så förvånad om det sker!
Hade ju varit en fördel för bolaget, se om det är värt risken?
Jag är lite osäker.
Med tanke på hur mkt en uc påverkar så kan jag inte tänka mig att det är befogat i ett sånt fall att ta en uc. Det känns inte heller relevant. Har man betalat för mkt men för övrigt inte ligger efter eller så så borde de betala tillbaka.

Jag råkade betala dubbelt på CSN lånet för ett år sedan och frågade om vi kunde få tillbaka beloppet men då vi hade obetalt belopp sen förut så fick vi inte det, annars sa dem att om vi hade varit ikapp då hade vi fått tillbaka pengarna.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp