Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad händer om jag säljer huset

Hej

Har en fundering .
Vi har vårt hus till salu det går lite trögt även om vi kanske har 2 som är intresserade . Men om vi säljer så kommer det precis täcka huslånet .
Vi kommer få en vinstskatt på huset .
Jag har släppt mina skulder och sökt skuldsanering och väntar på besked .
Min fru är inte alls hos kronofogden och har inga skulder hos inkasso eller något .
Säg att jag skulle få skuldsanering hur blir det då med min vinstskatt ? Den kommer ju inte jag kunna betala blir det ytterligare utmätning på min lön då utifrån skuldsaneringen ?

Minns jag rätt blir skatteskulden prekluderad.

Minns jag rätt blir skatteskulden prekluderad.
Tack för svar . Men om vi säger såhär att jag inte har fått något svar ang skuldsaneringen innan vi har sålt huset vad händer då ? Då kommer det ju uppstå en ny skuld fast om ett år när deklarationen kommer

Hej

Har en fundering .
Vi har vårt hus till salu det går lite trögt även om vi kanske har 2 som är intresserade . Men om vi säljer så kommer det precis täcka huslånet .
Vi kommer få en vinstskatt på huset .
Jag har släppt mina skulder och sökt skuldsanering och väntar på besked .
Min fru är inte alls hos kronofogden och har inga skulder hos inkasso eller något .
Säg att jag skulle få skuldsanering hur blir det då med min vinstskatt ? Den kommer ju inte jag kunna betala blir det ytterligare utmätning på min lön då utifrån skuldsaneringen ?
Vi sålde vårt hus i samband m att vi sökte sanering. Blev beviljade året efter.
Maken fick restskatt pga vinsten och den kom att ingå i hans skuldsanering.

Vilket belopp?

Dök inte frågan upp varför ni inte använde vinsten till att betala på hans restskatt?

Men räckte pengarna att betala din del då eller hur löste ni det ? Ägde han hela huset ?

Vilket belopp?

Dök inte frågan upp varför ni inte använde vinsten till att betala på hans restskatt?
Skatten var inte klar då när husförsäljningen var klar. Huset såldes 2016 o restskatten kom året efter. Dessutom hade vi skuldsaldo hos KFM så de drog från våra konton till detta.
Skatten blev i slutändan efter avdrag endast 4-siffrig. Jag fick däremot tillbaka på skatten och fick betala in alltihopa ist.
Ska säga att jag var säker på att vi skulle betala in skatten själv o blev förvånad då vi såg att den fanns m i makens betalplan.
Men räckte pengarna att betala din del då eller hur löste ni det ? Ägde han hela huset ?
Vi ägde det tillsammans. Jag fick ingen restskatt. Dels gjorde vi avdrag för massa kostnader kring huset och så hade jag massor m dåliga räntor som jag fick göra avdrag för så jag fick tillbaka ist. De pengarna fick jag betala in som engångssumma till skuldsaneringen när den beviljades.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp