Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad händer om jag inte omprövar?

Fick ut rejäl bonus om 120k innan skatt i oktober, behövde ta 20k från dem för att laga upp vår bil (motorhaveri) och undrar nu vad som händer om jag inte omprövar innan februari? Borde ha fått ihop de 20k tills dess..
vi ska betala till september sen ett år utan betalning. Låt säga att jag inte gör någon omprövning, sparar undan pengarna, och så ser borgenärerna först vid deklarationen nästa år att jag tjänat mer och de ber om omprövning då, är chansen då högre att skusan ber mig betala in pengarna då eller är det högre risk att skusan upphävs för att jag inte omprövat i tid?
Jag tänker betala in pengarna, men hade ev behövt lite mer tid på mig att tjäna in de pengar jag behövt ta då jag även varit sjukskriven två omgångar och nu behöver hunden en operation på ca 12 k efter jul..
Så ev behöver jag låna lite mer av de pengarna.

Jag hade kontaktat kfm och förklarat situationen, agera sedan därefter.

Vore ju tråkigt om borgenärerna är först på bollen och skusan hävs/förlängs i ett/flera år bara för att du själv inte initierat omprövningen..

Jag hade kontaktat kfm och förklarat situationen, agera sedan därefter.

Vore ju tråkigt om borgenärerna är först på bollen och skusan hävs/förlängs i ett/flera år bara för att du själv inte initierat omprövningen..
KFM kommer inte göra något om du inte kontaktar dem genom att ompröva.

Fick ut rejäl bonus om 120k innan skatt i oktober, behövde ta 20k från dem för att laga upp vår bil (motorhaveri) och undrar nu vad som händer om jag inte omprövar innan februari? Borde ha fått ihop de 20k tills dess..
vi ska betala till september sen ett år utan betalning. Låt säga att jag inte gör någon omprövning, sparar undan pengarna, och så ser borgenärerna först vid deklarationen nästa år att jag tjänat mer och de ber om omprövning då, är chansen då högre att skusan ber mig betala in pengarna då eller är det högre risk att skusan upphävs för att jag inte omprövat i tid?
Jag tänker betala in pengarna, men hade ev behövt lite mer tid på mig att tjäna in de pengar jag behövt ta då jag även varit sjukskriven två omgångar och nu behöver hunden en operation på ca 12 k efter jul..
Så ev behöver jag låna lite mer av de pengarna.
OM en borgenär omprövar så kan saneringen hävas.
Den kan dock aldrig hävas om du omprövar själva.

Jag hade omprövat direkt, det är 3 månaders väntetid innan så det hinner bli februari innan den hanteras.

KFM kommer inte göra något om du inte kontaktar dem genom att ompröva.

OM en borgenär omprövar så kan saneringen hävas.
Den kan dock aldrig hävas om du omprövar själva.

Jag hade omprövat direkt, det är 3 månaders väntetid innan så det hinner bli februari innan den hanteras.
Men borgenärerna kan ju inte se min bonus innan deklarationen är inne? Varför skulle de ompröva innan?

Men borgenärerna kan ju inte se min bonus innan deklarationen är inne? Varför skulle de ompröva innan?
Säker på det? Din arbetsgivare deklarerar din inkomst varje månad till SKV.
Är någon myndighet borgenär i din sanering?

SKV har definitivt tillgång till din AGI och kan se din information innan deklarationen är färdig :)
Kanske bäst att ompröva direkt då.. hur lång tid har man på sig att betala in beloppet?
Och är det endast bonusen efter skatt som i så fall ska in?

Kanske bäst att ompröva direkt då.. hur lång tid har man på sig att betala in beloppet?
Och är det endast bonusen efter skatt som i så fall ska in?
Om något ska betalas in så är det den summan ja.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp