Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad händer om borgenärer inte rapporterar sin skuld.

Som rubriken lyder, har man fått inledande och förslag på betalningsplan och ser att något företag inte rapporterat in skuld… Vad händer med den skulden?
Kan de sätta sig emot i efterhand alltså mellan betalplan och beslut?
Någon som vet?

Som rubriken lyder, har man fått inledande och förslag på betalningsplan och ser att något företag inte rapporterat in skuld… Vad händer med den skulden?
Kan de sätta sig emot i efterhand alltså mellan betalplan och beslut?
Någon som vet?
De kan överklaga och vill in i sanering om de missat tidsfristen innanför

De kan överklaga och vill in i sanering om de missat tidsfristen innanför
Okej, innebär de att jag borde kontakta dem och be dem skicka in sin skuld eller gör kronofogden det?
Kan de göra så att hela saneringen skiter sig om de överklagar?

Okej, innebär de att jag borde kontakta dem och be dem skicka in sin skuld eller gör kronofogden det?
Kan de göra så att hela saneringen skiter sig om de överklagar?
Ne du behöver inte göra mer. Ne samering skiter sig inte. Ska väl typ isf vara om skuld är så pass grov att den ändrar om hela planen extremt mycket med utdelningen till varje. Då kan ju andra hojta till. Efter lagakraft är det försent för att klaga.

Hade en skuld hos Pjum på 25000 som sen gick till Cready - dom rapporterade inte in den. Efter skuldsanering vann laga kraft mailade jag Cready och sa att jag har en skuldsanering som vunnit laga kraft men såg att ni inte rapporterat in den.

Därför vill jag att ni stryker skulden så det inte sker några misstag. Den skulden är borta helt idag och dom bekräftade skriftligt att den är struken och borta och kontot stängt på min begäran.

Motargumentet dom kunde ha svarat är att om jag någon gång blir av med skuldsaneringen mot förmodan att dom kan ta betalt. Men den dörren öppnade inte Cready i varje fall.

Senast ändrad:
Det kan ställa till med mer problem än vad man kan tro, jag är i den sitsen för tillfället.

Berätta gärna om vilka problem de kan ställa till, och vad du har fått för trubbel?
Jag tänker att jag ska uppmärksamma handläggaren på detta när jag ringer hen i nästa vecka och går igenom förslaget på betalplan.. verkar vara det enda jag kan göra i nuläget.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp