Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad händer när man slutar betala?

Tar det verkligen så länge? Då hinner man ju spara 50000kr innan löneutmätning
Efter 3-4 månader kommer lånen hamna hos inkasso. Där kan man förhandla om avbetalningsplan. Följer du inte inte avbetalningsplanen går skulden vidare till KFM. Så det tar ca 5-6 månader innan löneutmätning börjar.

Nej, tror inte KFM kan utmäta pengar som ligger på en annan vuxens konto. Men om ni till exempel äger bil och skriver det till någon familjemedlem då kan KFM ta bilen

Den typen av gåvor som hamnar utanför det normala kan ni få problem med om det upptäcks, inte jättestor risk men åker ni dit på borgenärsbrott kan ni avvakta med att söka skuldsanering till 2030
Ok! Så om vi slutar betala lånen nu får vi ca 10.000:- över i månaden. Vad föreslår du att vi gör med dem? Betalar de lån vi kan eller försöker bunkra inför utmätning?

Jag förstår dock frågan, varifrån fick du just året 2030 (dvs åtta år) är källan till detta en handläggare på skuldsaneringen?

Den som, när han är på obestånd eller när påtaglig fara föreligger för att han skall komma på obestånd, förstör eller genom gåva eller någon annan liknande åtgärd avhänder sig egendom av betydande värde, döms för oredlighet mot borgenärer till fängelse i högst två år. Detsamma skall gälla om någon genom sådant förfarande försätter sig på obestånd eller framkallar påtaglig fara för att han skall komma på obestånd.

Inget krav på koppling till vissa skulder vad jag kan se.
De som blivit dömd efter att jag initierat utredning har bara gett bort saker när man varit på obestånd.

Den som, när han är på obestånd eller när påtaglig fara föreligger för att han skall komma på obestånd, förstör eller genom gåva eller någon annan liknande åtgärd avhänder sig egendom av betydande värde, döms för oredlighet mot borgenärer till fängelse i högst två år. Detsamma skall gälla om någon genom sådant förfarande försätter sig på obestånd eller framkallar påtaglig fara för att han skall komma på obestånd.

De som blivit dömd efter att jag initierat utredning har bara gett bort saker när man varit på obestånd.
Noterat. Men vi kan väl vara eniga om att det bör vara ett brott som tyder på karaktär som direkt eller indirekt kan vara problematisk för en skuldsanering.

Noterat. Men vi kan väl vara eniga om att det bör vara ett brott som tyder på karaktär som direkt eller indirekt kan vara problematisk för en skuldsanering.
Var enig du

De som blivit dömd efter att jag initierat utredning har bara gett bort saker när man varit på obestån

Den typen av gåvor som hamnar utanför det normala kan ni få problem med om det upptäcks, inte jättestor risk men åker ni dit på borgenärsbrott kan ni avvakta med att söka skuldsanering till 2030
Och om vi bunkrar mat eller gör årsbetalningar på försäkringar etc för pengarna som blir över under månaderna fram till utmätning? Det kommer kanske röra sig runt 10.000:-/månad som blir över. Är det riskabelt?

Och om vi bunkrar mat eller gör årsbetalningar på försäkringar etc för pengarna som blir över under månaderna fram till utmätning? Det kommer kanske röra sig runt 10.000:-/månad som blir över. Är det riskabelt?
Nej det är svårare att ha synpunkter på det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp