- Meddelanden
- 6 045
- Mottagna reaktioner
- 2 812
- Poäng
- 1 987
alltså det kommer ta tid , först ska det komma till inkasso och där kan du begära avbetalningsplan och förskjuta det innan dom skickar det vidare .. kommer ju knappast bli utmätning innan sommar .. tänk mitt , jag fick första föreläggande från kronofogden i oktober och fortfarande inte skuldsaldo där ! Allt tar tid ! Skulle du kunna betala säg till 10k i månanden i 10 mån så är ju 100k borta ! Det hade jag satsat på faktisktBeror på ifall jag hamnar hos KFM och utmätning. Min heltidslön är 27000(22000 något efter skatt) kronor före skatt, så med utgifter på kring 35 000 kronor i månaden så går inte ekvationen ihop alls. Men om jag bara kan komma ikapp igen så kan jag tänka mig och köra på med övertid. Hamnar jag på utmätning så kommer jag nog invänta samtal med KFM och dra ned på arbetet till enbart heltid (160-165 timmar) tills jag vet hur mycket de kommer begära i utmätning. Kommer behöva tänka till då. Som det ser ut nu vill jag kanske bara förhala KFM i ett par månader och kanske slippa det helt om jag bara får lite tid. Som sagt vet någon något kring dessa olika kreditgivare, vilka som skickar det till KFM snabbast?
förra månaden betalade jag in 8k på