Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad händer när ett lån skickas till KFM/sägs upp?

Hej!

Någon som vet vad som händer när ett lån skickas till KFM/sägs upp.

Säg det handlar om tre lån på 10.000 20.000 och 40.000. En omöjlig summa att betala helt på egen hand. De fakturor som är förfallna uppgår till säg ungefär 12.000 kronor.

Avkrävs jag att betala 70.000 kronor på direketen, eller går det att betala säg 12.000 + lite till? Finns det något slags upplägg där hos KFM som innebär att jag inte utmäts ner till existensminimum på direketen? Eller blir det bara direkt 0 kronor på kontot.

Hej!

Någon som vet vad som händer när ett lån skickas till KFM/sägs upp.

Säg det handlar om tre lån på 10.000 20.000 och 40.000. En omöjlig summa att betala helt på egen hand. De fakturor som är förfallna uppgår till säg ungefär 12.000 kronor.

Avkrävs jag att betala 70.000 kronor på direketen, eller går det att betala säg 12.000 + lite till? Finns det något slags upplägg där hos KFM som innebär att jag inte utmäts ner till existensminimum på direketen? Eller blir det bara direkt 0 kronor på kontot.
Du kan inte göra någon avnetalningsplan med kf så nej
Tar absolut minst 2 månader efter att det har blivit skuld att betala hos dem innan det blir utmätning på lönen (säkert 3-4 medlite tur iallafall) och då tar dem ju allt från lönen som du kan avara efter hyra och levande.

Jag fick första föreläggande i september och jag har inte skickat in påminnelsen nu , fick den för en månad sen ! Ska skicka in den på söndag och sen betala in ! Det tar tid allting ! Skulle fått utslag för en månad sen ! Inget ännu heller !

Jag fick första föreläggande i september och jag har inte skickat in påminnelsen nu , fick den för en månad sen ! Ska skicka in den på söndag och sen betala in ! Det tar tid allting ! Skulle fått utslag för en månad sen ! Inget ännu heller !
Du kan inte få utslag innan du har skickat in påminnelsen.. du måste erkänna skulden först

Du kan inte få utslag innan du har skickat in påminnelsen.. du måste erkänna skulden först
Ja precis , men det var ett annat föreläggande en skuld på 5000 kr som jag skickade in och skrev på , fortfarande inte utslag på den ! Och den skickade jag in 2 dec ! Så det verkar som dom ligger efter rejält

Skrev fel innan , fick föreläggande den komplett bank i oktober månad .. och fick påminnelsen runt början av dec .. och ska skicka in den på söndag :)

Jag har cirka 10 fakturor från november som inte är betalda och sen december och nu snart januari. Vad tror ni tidsperioden är innan jag hamnar hos KFM?
Dessa är mina kreditgivare:

295 334 ICA
198 636 Instabank
203 518 Remember
149 751 Bra Bank
144 130 Collector
46 118 OPR
39 112 Forex
40 Spargo
31 872 Credway
24 233 Untie
24761 Cashbuddy
9028 Fairlo
11534 flexlimit
10 311 Credigo
10 316 Easycredit
8 201 monetti
5 800 nanoflex

Funderar på ifall jag ska ge det en chans eller inte att undgå KFM. Kommer få in en hel semesterlön i maj, så om jag kan skjuta på KFM fram tills dess så kanske jag kan hålla igång trots allt. Men kommer behöva ha en massa kontakt med de olika kreditgivarna. Monetti och nanoflex var korttidslån så deras fakturor kommer praktiskt taget uppgå till hela lånebeloppet, vilket innebär att de kostar mig fruktansvärt mycket just nu, speciellt med tanke på avgifter. Har fetmarkerat de kreditgivare som jag inte betalat sedan i oktober senast. De andra har jag inte betalt i December. Om jag gör en betalning till var och en i säg februari lönen, tror ni jag kan hålla mig över ytan då? eller behöver jag lägga extra uppmärksamhet på någon kreditgivare? Vill undvika uppsägning av låneavtal och utmätning innan jag får min semesterersättning vid majlönen. Om jag bara kan bli av med Nano/Monetti och flexlimit innan sommaren så kanske jag kan klara av ekonomin ändå sålänge jag inte tar semester, vilket jag isåfall inte gör. Mina utgifter för lån skulle isåfall gå från cirka 25k i månaden till runt 20k. Blir jag av med credigo/easycredit med på 10k var så skulle jag kunna komma ner till 18-19k i månaden.

Jag har cirka 10 fakturor från november som inte är betalda och sen december och nu snart januari. Vad tror ni tidsperioden är innan jag hamnar hos KFM?
Dessa är mina kreditgivare:

295 334 ICA
198 636 Instabank
203 518 Remember
149 751 Bra Bank
144 130 Collector
46 118 OPR
39 112 Forex
40 Spargo
31 872 Credway
24 233 Untie
24761 Cashbuddy
9028 Fairlo
11534 flexlimit
10 311 Credigo
10 316 Easycredit
8 201 monetti
5 800 nanoflex

Funderar på ifall jag ska ge det en chans eller inte att undgå KFM. Kommer få in en hel semesterlön i maj, så om jag kan skjuta på KFM fram tills dess så kanske jag kan hålla igång trots allt. Men kommer behöva ha en massa kontakt med de olika kreditgivarna. Monetti och nanoflex var korttidslån så deras fakturor kommer praktiskt taget uppgå till hela lånebeloppet, vilket innebär att de kostar mig fruktansvärt mycket just nu, speciellt med tanke på avgifter. Har fetmarkerat de kreditgivare som jag inte betalat sedan i oktober senast. De andra har jag inte betalt i December. Om jag gör en betalning till var och en i säg februari lönen, tror ni jag kan hålla mig över ytan då? eller behöver jag lägga extra uppmärksamhet på någon kreditgivare? Vill undvika uppsägning av låneavtal och utmätning innan jag får min semesterersättning vid majlönen. Om jag bara kan bli av med Nano/Monetti och flexlimit innan sommaren så kanske jag kan klara av ekonomin ändå sålänge jag inte tar semester, vilket jag isåfall inte gör. Mina utgifter för lån skulle isåfall gå från cirka 25k i månaden till runt 20k. Blir jag av med credigo/easycredit med på 10k var så skulle jag kunna komma ner till 18-19k i månaden.
Jag bestämde mig för att släppa mina små krediter på ca 300 000 kr och fortsätta betala på dom två stora eftersom sambon fick heltidsjobb ! Jag betalar idag mellan 10-15k på ett lån istället ! Hur mycket kan du betala per månad ett lån som Max ?

Och måste säga att jag ångrar inte det , nu ligger alla små skulder hos inkasso , mycket enklare faktiskt tycker jag ! Och varje månad så minskar en skuld istället rejält !!

Beror på ifall jag hamnar hos KFM och utmätning. Min heltidslön är 27000(22000 något efter skatt) kronor före skatt, så med utgifter på kring 35 000 kronor i månaden så går inte ekvationen ihop alls. Men om jag bara kan komma ikapp igen så kan jag tänka mig och köra på med övertid. Hamnar jag på utmätning så kommer jag nog invänta samtal med KFM och dra ned på arbetet till enbart heltid (160-165 timmar) tills jag vet hur mycket de kommer begära i utmätning. Kommer behöva tänka till då. Som det ser ut nu vill jag kanske bara förhala KFM i ett par månader och kanske slippa det helt om jag bara får lite tid. Som sagt vet någon något kring dessa olika kreditgivare, vilka som skickar det till KFM snabbast?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp