Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad händer med mina lånekostnader vid sambons löneutmätning?

Ja och med den beräkningen så kommer hon knappt ha råd till mat och det finns inget utrymme för bensinkostnader för mig fram och tillbaka till jobbet.
Ja så kan det ju tyvärr bli när en hamnar hos kfm och man har en del lån

Ja så kan det ju tyvärr bli när en hamnar hos kfm och man har en del lån
Det är ju helt sjukt att den andra ska behöva riskera hamna hos kfm också. Det är som att systemet är gjort för att göra så många skuldsatta som möjligt.

Mja, kronofogden skuldsätter väl ingen?
Nej men indirekt. Som jag ser det har jag tre alternativ nu.
1. Inte kunna betala mina lån och också hamna hos kfm.
2. Inte ha råd med bensin och inte kunna ta mig till jobbet och riskera att bli av med det.
3. Inte ha råd med mat på bordet åt mina barn.

Det är klart att det är helt upp till mig att g har tagit lån, men jag har alltid kunnat betala dem och ha råd med allt annat, men det kommer ju inte funka längre.

Nej men indirekt. Som jag ser det har jag tre alternativ nu.
1. Inte kunna betala mina lån och också hamna hos kfm.
2. Inte ha råd med bensin och inte kunna ta mig till jobbet och riskera att bli av med det.
3. Inte ha råd med mat på bordet åt mina barn.

Det är klart att det är helt upp till mig att g har tagit lån, men jag har alltid kunnat betala dem och ha råd med allt annat, men det kommer ju inte funka längre.
Då är det väl lika bra du också släpper allt om det inte kommer funka.
vad har ni i inkomst och utgifter? Bor ni i hus?

Då är det väl lika bra du också släpper allt om det inte kommer funka.
vad har ni i inkomst och utgifter? Bor ni i hus?
Mina utgifter är att det blir precis så jag går runt med allt varje månad. Min sambo gör ju uppenbarligen inte det eftersom hon är hos kfm. Vi bor i hyresrätt.
Ja alltså i slutändan kommer jag ju behöva släppa allt, men men ett system där nån som gör rätt för sig ska behöva hamna hos kfm är ju inte ett fungerande system enligt min mening.

Mina utgifter är att det blir precis så jag går runt med allt varje månad. Min sambo gör ju uppenbarligen inte det eftersom hon är hos kfm. Vi bor i hyresrätt.
Ja alltså i slutändan kommer jag ju behöva släppa allt, men men ett system där nån som gör rätt för sig ska behöva hamna hos kfm är ju inte ett fungerande system enligt min mening.
Men alltså, om Du gör rätt för dig så hamnar Du inte hos KFM? Eller är det något jag missar här?
Betalar man allt som skall betalas, så hamnar man inte hos KFM, betalar man inte så hamnar man hos KFM.

Jag är själv kund hos KFM, och jag betalade inte för mig...

Men alltså, om Du gör rätt för dig så hamnar Du inte hos KFM? Eller är det något jag missar här?
Betalar man allt som skall betalas, så hamnar man inte hos KFM, betalar man inte så hamnar man hos KFM.

Jag är själv kund hos KFM, och jag betalade inte för mig...
Jag kommer inte kunna betala allt längre eftersom vi har ett gemensamt lån som vi betalar ungefär 5000 var för i månaden. Eftersom min sambos förbehållsbelopp inte täcker hennes del av lånet så kommer jag behöva betala hela beloppet själv och det har jag inte råd med.

Jag kommer inte kunna betala allt längre eftersom vi har ett gemensamt lån som vi betalar ungefär 5000 var för i månaden. Eftersom min sambos förbehållsbelopp inte täcker hennes del av lånet så kommer jag behöva betala hela beloppet själv och det har jag inte råd med.
Ne, så kan det ju bli tyvärr. Det är ju lite baksidan med att vara medlåntagare.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp