Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad händer med mina lånekostnader vid sambons löneutmätning?

Då blir det i praktiken lite högre förbehåll för henne.
Det räknas dock inte med något för dina lån

Så då kommer jag alltså ha mindre att röra mig med varje månad om jag förstår dig rätt?
Hur du och din sambo fördelar era gemensamma kostnader när hon har löneutmätning och du inte har det bestämmer bara ni själva, inte Kronofogden.

Så då kommer jag alltså ha mindre att röra mig med varje månad om jag förstår dig rätt?
Det beror ju på. Betalar hon något på dina utgifter idag? Eller bara 50 % av hyra och hushållskostnader? Om uträkningen säger att hon får behålla till 55% av de kostnaderna och hon faktiskt betalar det behöver det ju inte bli så. Men i praktiken är det ju ni som fördelar vem som betalar vad.

Det beror ju på. Betalar hon något på dina utgifter idag? Eller bara 50 % av hyra och hushållskostnader? Om uträkningen säger att hon får behålla till 55% av de kostnaderna och hon faktiskt betalar det behöver det ju inte bli så. Men i praktiken är det ju ni som fördelar vem som betalar vad.
Vi har ett gemensamt lån som vi betalar 10000 för i månaden, men det antar jag att jag kommer få betala hela ensam plus halva hyran och hushållskostnader. Plus mina egna lån jag har då.

Vi har ett gemensamt lån som vi betalar 10000 för i månaden, men det antar jag att jag kommer få betala hela ensam plus halva hyran och hushållskostnader. Plus mina egna lån jag har då.
Har ni provat att höra en uträkning på kfm sida? Då får ni på ett ungefär hur mycket hon får behålla

Ja, då får du ju minst 5000 kr mer i utgift själv. Minus eventuellt om hon lägger mer än 50% på hyra och hushållskostnader.

Har ni provat att höra en uträkning på kfm sida? Då får ni på ett ungefär hur mycket hon får behålla
Ja och med den beräkningen så kommer hon knappt ha råd till mat och det finns inget utrymme för bensinkostnader för mig fram och tillbaka till jobbet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp