Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

vad händer hos Vardagslånet?

Har haft 2 lån hos vardagslånet innan för ett tag sedan, återbetalda som dom ska och allt skött, hade anmärkningar hos KFM då men inte nu längre, sökte igår utan svar, mailade dom idag och fick tillbaka svaret att jag fått avslag på 2000kr för att jag har både A-mål och E-mål, dessutom kan jag inte se att dom tagit upplysning på varken Bisnode, UC eller Creditsafe..

Svarade tillbaka att dom hade fel och att jag vill ha reda på vart dom fått den infon ifrån.. ska bli kul och se om man får nåt svar...

Herregud..

Fick svar tillbaka: "Det står så i vår logg" ....

Bra logg dom verkar ha då?..

Efter ytterligare en stund ringer min telefon men hade inte tid att svara, kollar röstbrevlådan där en kvinna säger att hon ringer från Vardagslånet och säger att dom vill komma i kontakt med mig för att gå igenom min ansökan..

Jag har inte ens gjort en ansökan än ju, bara skickat efter ansökningskoden.. hmpf..

Fick ett mail nyss där det stod:[FONT=&quot] Vi behöver komma i kontakt med dig för vi ser att du är godkännd men att vissa frågor måste fyllas i för att du skall bli godkännd.

Ska snart ringa upp, kul att se hur det utvecklas :D[/FONT]

Börjar ju fundera själv över avslaget jag fick för en månad sen.
Pratade då med en förvirrad kvinna hos vardagslånet på telefon, hon var inte insatt i nånting kändes det som, som hänvisade till att jag skulle ringa creditsafe och fråga dom varför vardaglånet inte kunde låna mig pengar.
Creditsafe som jag ringde till förstod ju ingenting förstås som jag misstänkte, dom lämnar ju bara upplysningen.

Exakt samma sitution har jag varit med om... Att företaget skyllt på creditsafe
Och sen har jag själv ringt till creditsafe och dom lät jätte förvånade

Märkligt, hann inte ringa upp dom idag, provar i morgon, skumt bara, känns amatörmässigt, de två andra gångerna jag har lånat där har det funkat prima, kanske har dom bytt ut medarbetare :)

Har de slutat??? Skicka efter ansökniongskod , men det funkar ej kommer tillbaka att kontrollera vad man skrivit men prova flera ggr och samma sak

De har la fått lägga ner. Inte många aktörer klarar att ligga ute ned hundratusentals kr som sedan inte kommer in igen. De betalar ränta till någon annan... :)

Tror de får de svårt i tingsrätten där ALLA röstar och avgifter skall redovisas in i detalj.

Ett lån som från början var på 1500 kr men som de genom ränta mm helt plötsligt ligger på 3000 kr blir lite svårt, speciellt om folk är smarta att bestrida oseriösa avgifter och endast betala skulden samt lagstiftad ränta.

Dom har konkat alltså?

Har hört tvärt emot, att de är igång igen. Kanske bara något tekniskt fel

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp