Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad händer efter påskrivet delgivningskvitto?

Jag har släppt alla mina skulder och fick i början av maj min första delgivning som jag har skrivit på och skickat in den 20/5.
Vad händer nu? Någon som kan förklara process och ca tid från delgivning till löneutmättning.
Försöker att planera lite inför framtiden och behöver lite mer info.

Jag har släppt alla mina skulder och fick i början av maj min första delgivning som jag har skrivit på och skickat in den 20/5.
Vad händer nu? Någon som kan förklara process och ca tid från delgivning till löneutmättning.
Försöker att planera lite inför framtiden och behöver lite mer info.

2019-03-25 skickade jag in.

Utmätning påbörjas juni.

Beslut om utmätning var dock klart 2019-05-23. Men för lön i maj var det försent eftersom löner är redan körda.

Delgivning -> Utslag -> Skuld att betala -> Tillgångs undersökning/inkomst redovisning -> utmätnings beslut

Kort hur det går till.

Senast ändrad:
2019-03-25 skickade jag in.

Utmätning påbörjas juni.

Beslut om utmätning var dock klart 2019-05-23. Men för lön i maj var det försent eftersom löner är redan körda.

Delgivning -> Utslag -> Skuld att betala -> Tillgångs undersökning/inkomst redovisning -> utmätnings beslut

Kort hur det går till.

Kort och bra beskrivning.

Det är i teorin möjligt att få löneutmätning på junilönen, men inte så troligt kanske.

Kort och bra beskrivning.

Det är i teorin möjligt att få löneutmätning på junilönen, men inte så troligt kanske.

Beror lite på om hen skickar in inkomst redovisning i vändande post.

Kan tillägga att jag skickade in sista dagen för inkomst redovisning som var 20:e maj.

Tillgångs undersökning gör dom i förväg/samband med att dom skickar ut inkomst redovisning såg jag.

Och ringer KF så svara, gjorde att jag slapp ett besök hem iaf.

Inte för att jag var orolig dom skulle ta något skrot här utan mer slippa ett besök som inte alls är särskilt roligt.

Mitt ärende gick i stort sett så snabbt det kan gå.

Beror lite på om hen skickar in inkomst redovisning i vändande post.

Kan tillägga att jag skickade in sista dagen för inkomst redovisning som var 20:e maj.

Tillgångs undersökning gör dom i förväg/samband med att dom skickar ut inkomst redovisning såg jag.

Och ringer KF så svara, gjorde att jag slapp ett besök hem iaf.

Inte för att jag var orolig dom skulle ta något skrot här utan mer slippa ett besök som inte alls är särskilt roligt.

Vad var anledningen till att dom skulle hem till dig då?

Vad var anledningen till att dom skulle hem till dig då?

Dom var aldrig hem till mig.
Pratade med min handläggare där.

Hon frågade rakt ut om det finns något av värde.

Så i beslutet stod det att det inte tydde på att något fanns att utmäta i bostaden. Varav inget besök.

Berättade även varför det blivit såhär, antar det inte är så vanligt att spelmissbrukare har massa saker av värde heller.

Dom var aldrig hem till mig.
Pratade med min handläggare där.

Hon frågade rakt ut om det finns något av värde.

Så i beslutet stod det att det inte tydde på att något fanns att utmäta i bostaden. Varav inget besök.

Berättade även varför det blivit såhär, antar det inte är så vanligt att spelmissbrukare har massa saker av värde heller.

Ah. Det hade inte blivit något hembesök ändå. :)Skulle uppskatta att 1-2% får hembesök, eller förrättning som det heter och då har man hyfsade indikationer på att något av värde finns.
Men bra att man svarat när kfm ringer såklart

Ah. Det hade inte blivit något hembesök ändå. :)Skulle uppskatta att 1-2% får hembesök, eller förrättning som det heter och då har man hyfsade indikationer på att något av värde finns.
Men bra att man svarat när kfm ringer såklart

Tror det hjälpte iaf, handläggaren fick en person bakom personnumret och bakgrund till skulderna och läget som är nu.

Men, av vad jag sagt och deras uppgifter dom plockat in så är bedömning rätt.

Kan tänka mig om jag sagt nä, men jag har köpt kläder, resor, bilar, inredning för 1.6m så hade dom bedömt det annorlunda.

Sedan finns flera miljoners underskott tidigare år antar man plockar ut gamla deklarationer.

Tror det hjälpte iaf, handläggaren fick en person bakom personnumret och bakgrund till skulderna och läget som är nu.

Men, av vad jag sagt och deras uppgifter dom plockat in så är bedömning rätt.

Kan tänka mig om jag sagt nä, men jag har köpt kläder, resor, bilar, inredning för 1.6m så hade dom bedömt det annorlunda.

Vi kan säga så då om det känns bättre:)

Vi kan säga så då om det känns bättre:)

Haha, ja men vad annars?

Du skulle se min kredit upplysning :) den är vild, tror dock banker skiter rätt mycket i underskott. Jag menar banker har lånat mig med -3 miljoner underskott på ett år.

Blev väl beviljad per automatik dock ingen människa som tittade på något .

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp