Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad händer då? Krig+inkasso

Hej, jag undrar ifall att det blir krig i Sverige, vad händer med sånt man har hos inkasso? Om nu internet stängs ned mm då har man ju ingen chans att följa en betalplan! Har bara tankar i huvudet nu för han Putin är ju inte som man borde

Intressant fråga, här kommer en följdfråga, stannar allt sånt i och med att krigstillstånd utlyses. Fryser allt där det är eller tickar räntor på?

Skulle det bli krig är inkasso det minsta du behöver bekymra dig om.
Nej jag bekymrar mig för sånt, vill ju betala mina skulder och inte bara få fler, jag funderar om det blir så att skulder skrivs av, att inkasso bolagen läggs ned att när börsen kraschar att ägarna tar ut allt de kan och lämnar landet, för pengar är det enda dom bryr sig om!

Nej jag bekymrar mig för sånt, vill ju betala mina skulder och inte bara få fler, jag funderar om det blir så att skulder skrivs av, att inkasso bolagen läggs ned att när börsen kraschar att ägarna tar ut allt de kan och lämnar landet, för pengar är det enda dom bryr sig om!
Du ska fortsätta betala dina skulder OM det blir krig.

Du ska fortsätta betala dina skulder OM det blir krig.
Ok så om elen försvinner och internet inte finns just där man är, då är jag skyldig att hitta ett internet och betala min skulder? Undrar hur det går till ifall det händer, men då vet jag tack för infon

Ok så om elen försvinner och internet inte finns just där man är, då är jag skyldig att hitta ett internet och betala min skulder? Undrar hur det går till ifall det händer, men då vet jag tack för infon
Föreslår att du ringer dina långivare eller läser lånvillkoren på dina lån om du vill ha info ang katastrofer som krig eller om det går under force majeure. Knappast någon här på forumet som kan svara exakt vad som gäller

Det bör vara samma sak nu även om det inte är krig. Blir din stad strömlöst några dagar kommer du inte ha internet eller men du behöver betala lån och hyra ändå.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp