Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad godkänner Folkias inkasso?

Är det någon som har ett större lån typ 14.000-15.000kr hos Folkia som har hamnat hos derad inkasso? Jag undrar för jag är på väg till inkasso hos dem och undrar lite vad dom går med på för lägsta månadsbelopp osv.

Skriv gärna :)

Är det någon som har ett större lån typ 14.000-15.000kr hos Folkia som har hamnat hos derad inkasso? Jag undrar för jag är på väg till inkasso hos dem och undrar lite vad dom går med på för lägsta månadsbelopp osv.

Skriv gärna :)

Har du fått reda på något? Vad ger dom för avbetalningsplan? Någon annan som vet kanske?

Jag kan lova dig att avbetalningsplan hos inkasso blir bara sämre !

Jag har inte haft på så stort belopp, men 5000:- från k365 släppte jag til folkia s inkasso. Fick på 5 månader så enklare att få på längre tid än tex svea och intrum.. dessutom har de varit schyssta om jag behöver skjuta några dagar. Dom skickar påminnelse med extra dagar man får på sig att betala innan de skickar till kf med.

Hur lång tid tar det för er att do brev hem från folkia inkasso? Jag fick kravet efter en vecka och har nu gjort en avbetalningsplan men undrar hur lång tid det kan ta att få denna hem?

Dom skickar nog den så fort som möjligt,beroende på när du skulle göra första avbetalningen.Förfaller den nu den siste så är det ju lite snålt om tid tycker jag nog allt.

Jo den är sänd. Tänkte mest på hur lång tid det tar tills man får hem den med post. 1 vecka tog kravbrevet från det att dem skrivit ut det. Avbetalningen skrevs ut 21/7. Bör jag förvänta mig en vecka där med eller har någon vart med om snabbare?

Jag har ett lån hos dem som jag ligger två månader efter med betalning på. Idag har jag fått hem en rek från dem som måste hämtas ut på posten. Jag kan inte tänka mig att det är något annat än en uppsägning av lånet =( Trodde att det skulle skickas till inkasso och att jag kunde få en avbetalning där. Någon som har varit med om liknade och fått avbetalning efter att lånet sagts upp?

Jag har ett lån hos dem som jag ligger två månader efter med betalning på. Idag har jag fått hem en rek från dem som måste hämtas ut på posten. Jag kan inte tänka mig att det är något annat än en uppsägning av lånet =( Trodde att det skulle skickas till inkasso och att jag kunde få en avbetalning där. Någon som har varit med om liknade och fått avbetalning efter att lånet sagts upp?

Tror bara det är en skarp uppmaning att betala. Minns att jag fick ett sådant för längesen och gjorde en avbetalningsplan senare. Så lös ut det och kontakta dom när du läst det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp