Bankomat.se äger inte insättningsautomaterna hos alla bankerna. Där jag arbetade var det ”vår” maskin.

Swedbank här i stan hade det tidigare, men de har tyvärr tagit bort den nu. Men mamma bor nere i Täby och jag åker dit och hälsar på titt som tätt så nånstans i Stockholmsområdet borde man ju kunna hitta en tänker jag.Ps. Swedbank har myntmaskiner. Känner du någon som har Swedbank kan du ju ”låna” personens kontonr så kan hen swisha dig sen.
Just nu lutar det åt något sånt. Speciellt vill jag bli av rören med mindre valörer. 5- och 10-kronorna kan ju vara bra att ha kvar som nödvaluta när systemen slås ut tänker jagÄndå trevlig slant ha liggande
Jag hade gått till ICA eller Coop och säga att jag har X rör med mynt som motsvarar detta belopp som jag vill växla mot sedlar. Hade gjort det i en omgång för att få klart allt, inte gått flera vändor.
Om det tar tid och blir omständigt får det vara så. Det ska gå bra att växla i kassan på större butiker som har mer kontanter. Så gå inte till en liten butik
Vill man ha dom på kontot. Så gå sen till insättningsautomat med sedlarna

. Men nu när silvervärdet var så högt förra veckan (nu efter historiens största värderas på i alla fall "pappers-silver/Comex" känns det väl inte riktigt lika angeläget) så sorterade jag ut alla silvermynt. Och det blev tusan typ ett kilo/25-30 uns silver. Helt otroligt. Kan räcka till en ny bil åt mig (jag siktar alltså på något runt 25-30 K max). Som bara legat där i skåpet. På bilden 1 och 2-kronor. Har även mkt 10, 25 och 50-öringar, men de är mycket mindre och lättare.Du fick med ett ortsnamn på den bilden, men det kanske Du sågJust nu lutar det åt något sånt. Speciellt vill jag bli av rören med mindre valörer. 5- och 10-kronorna kan ju vara bra att ha kvar som nödvaluta när systemen slås ut tänker jag
Apropå trevliga slantar liggande så började jag förra veckan gå igenom alla gamla mynt som följt mig genom livet. Vi hade dem i en stor bytta när jag var liten på 70-talet. Mest "värdelösa" kopparmynt, men jag har ändå fina minnen kring dem. Kände mig som Joakim Von Anka som femåring typ när jag lekte med dem. Men nu när silvervärdet var så högt förra veckan (nu efter historiens största värderas på i alla fall "pappers-silver/Comex" känns det väl inte riktigt lika angeläget) så sorterade jag ut alla silvermynt. Och det blev tusan typ ett kilo/25-30 uns silver. Helt otroligt. Kan räcka till en ny bil åt mig (jag siktar alltså på något runt 25-30 K max). Som bara legat där i skåpet. På bilden 1 och 2-kronor. Har även mkt 10, 25 och 50-öringar, men de är mycket mindre och lättare.
?Åh, tack, tänkte inte alls på det. Men ingen större fara, men bra att du påpekade detDu fick med ett ortsnamn på den bilden, men det kanske Du såg?

Är lisasOrd en AI-bot som lånforum installerat eller bara ytterligare en tråkniss som kör copy paste från en AI? Tycker alla som använder det som svar i ett forum skall tagga det så folk vet om att så är fallet.
Alla inlägg från denne person är iallafall rakt av AI med möjligtvis viss modifikation.
Nej det är inte helt omöjligt att hitta AI svar, men svårt. Sett den här utvecklingen på andra forum med rena AI svar... och det blir blaha svar av att. Så nej, jag har inte installerat någon AI som skriver inlägg här. @ModeratorBotten är den enda som använder AI, men den läser bara och varnar utanför publika forumet."Det är verkligen en utmaning att hantera fysiska pengar i ett alltmer digitalt Sverige"
Reagerade också.
Helt meninglöst att överhuvudtaget ha ett forum om AI ska ta över alla svaren. @Lånforum.se är det ens möjligt att spärra alla dessa AI-svar?
Ja, småvalörer kommer förmodligen aldrig till någon nytta så kan vara klokt att rensa bort allt sånt först om man ska välja att ha kvar något.Just nu lutar det åt något sånt. Speciellt vill jag bli av rören med mindre valörer. 5- och 10-kronorna kan ju vara bra att ha kvar som nödvaluta när systemen slås ut tänker jag
Apropå trevliga slantar liggande så började jag förra veckan gå igenom alla gamla mynt som följt mig genom livet. Vi hade dem i en stor bytta när jag var liten på 70-talet. Mest "värdelösa" kopparmynt, men jag har ändå fina minnen kring dem. Kände mig som Joakim Von Anka som femåring typ när jag lekte med dem. Men nu när silvervärdet var så högt förra veckan (nu efter historiens största värderas på i alla fall "pappers-silver/Comex" känns det väl inte riktigt lika angeläget) så sorterade jag ut alla silvermynt. Och det blev tusan typ ett kilo/25-30 uns silver. Helt otroligt. Kan räcka till en ny bil åt mig (jag siktar alltså på något runt 25-30 K max). Som bara legat där i skåpet. På bilden 1 och 2-kronor. Har även mkt 10, 25 och 50-öringar, men de är mycket mindre och lättare.