Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad göra i väntan på Skuldsanering

Får ej sökfunktionen på forumet att fungera så skriver frågan i min tråd istället:

jag har ju släppt alla lån och har nu löneutmätning. Dock har jag inte släppt mitt CSN lån, vilket jag kom på denna månad när den skulle betalas in.
min fråga är kort och gott, ska man även släppa CSN lånet eller är det till en nackdel att göra?

Får ej sökfunktionen på forumet att fungera så skriver frågan i min tråd istället:

jag har ju släppt alla lån och har nu löneutmätning. Dock har jag inte släppt mitt CSN lån, vilket jag kom på denna månad när den skulle betalas in.
min fråga är kort och gott, ska man även släppa CSN lånet eller är det till en nackdel att göra?
Det är bara förfallna fakturor som går till KFM. Lånet sägs inte upp i sen helhet. Kolla m CSN om du kan få lite anstånd kanske el lägre månadsbetalningar?

jag betalade mitt CSN fram tills löneutmätningen kom igång. Men med löneutmätning så är 1000:-/mån ganska mycket pengar så nu har jag släppt även det lånet.
När en eventuell skuldsanering går igång så kommer förfallet belopp ingå i saneringen men resterande får betalas efter sanering är avslutad.

jag betalade mitt CSN fram tills löneutmätningen kom igång. Men med löneutmätning så är 1000:-/mån ganska mycket pengar så nu har jag släppt även det lånet.
När en eventuell skuldsanering går igång så kommer förfallet belopp ingå i saneringen men resterande får betalas efter sanering är avslutad.
Och hur blir det då med fakturorna som kommer under själva skuldsaneringen? (Om de ej betalas dvs).

Och hur blir det då med fakturorna som kommer under själva skuldsaneringen? (Om de ej betalas dvs).
Du får antingen uppskov under saneringen m CSN, dvs det kommer inga fakturor el så blir det avsatt en summa i själva saneringen för att man ska fortsätta betala. Jag hade uppehåll under saneringen och när den var slut så började jag betala igen. Allt gick automatiskt. Var aldrig i kontakt med dem vad jag minns.

Du får antingen uppskov under saneringen m CSN, dvs det kommer inga fakturor el så blir det avsatt en summa i själva saneringen för att man ska fortsätta betala. Jag hade uppehåll under saneringen och när den var slut så började jag betala igen. Allt gick automatiskt. Var aldrig i kontakt med dem vad jag minns.
Vill minnas jag läst på CSNs hemsida att den pausar under sanering.

”För de personer som har studielån som inte ingår i skuldsaneringen beviljar CSN oftast anstånd under tiden betalningsplanen i skuldsaneringen pågår. När betalningsplanen är klar fortsätter man att betala till CSN enligt de ordinarie återbetalningsreglerna.”

”För de personer som har studielån som inte ingår i skuldsaneringen beviljar CSN oftast anstånd under tiden betalningsplanen i skuldsaneringen pågår. När betalningsplanen är klar fortsätter man att betala till CSN enligt de ordinarie återbetalningsreglerna.”
Den pausas under saneringen, ja.

Jag har uppskov under min sanering nu.

Vet att någon här på forumet fick fortsätta betala under saneringen men att då fick personen behålla pengar till det under saneringen men ja, det normala är att det pausas. Så var det för mej.

Till nästa fråga:
Har löneutmätnings nu och betalar in på ett lån från Binly. Fick idag sms från dom där de tackar för inbetalningen (dvs del av löneutmätningen som betalats in på skulden).
Loggade in på deras hemsida och ser att skulden ligger på ca 17.000kr. Loggade sedan in på KFM och ser där att skulden ligger på 11.500kr.
frågan är således, har de inte skickat in hela skulden till KFM? Är det ränta som tickar på ”utanför” det som skickats till KFM? Kommer jag ha kvar skuld hos dom när min skuld hos KFM blivit betald? (Kommer ju inte kunna betala in extra till dom under utmätning, vilket i så fall betyder att om det finns en skuld utöver den hos KFM så kommer även den summan gå till KFM så småningom om, vilket blir en oändlig cirkel)…

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp