- Meddelanden
- 1 250
- Mottagna reaktioner
- 650
- Poäng
- 637
Tack för snabbt svar
Vad händer om hyran är ex 400 över Max?
Om du får anta, vad tror du händer?
Om Kalle har en lägenhet och betalar 7500 kr och får en lägenhet som kostar 7900 kr. Vad händer då? Han får ta pengar helt enkelt från beloppet han har kvar efter att han har betalat sin skuldsanering.
Min fru och jag tittade på en större lägenhet förra året. Jag har skuldsanering, har 1,5 år kvar på den. Vi betalar 7300 för våran tvåa nu på 58 kvm. Vi tittade på en trea på strax över 90 kvm. Den skulle kosta oss 10.000 i månaden plus ström. Det var inte aktuellt kan jag tala om. Då hade vi varit tvungna att ta från beloppet som är över efter att jag betalat på min skuldsanering.
Jag kunde ha skickat in och gjort omprövning och fått betala mindre i månaden. Däremot tror jag KF hade skrattat mig rätt i ansiktet och sagt att "hörrudu, du får allt vänta med att skaffa större bostad till din skuldsanering är klar om du inte tar från beloppet som blir över när du har betalat oss".
Däremot vet jag inte vad som händer om man, låt oss säga får betalplan på fem år. Man är två personer. År ett får man tvillingar och man bor i en etta. Då måste man byta upp sig till större lägenhet = begära omprövning.