Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad göra i väntan på Skuldsanering

Om man betalar in en skuld som man drar tillbaka från löneutmätning senare , kan de påverka nästa Skuldsaneringsansökan, att man främjar 1 fordringsägare framför någon annan?
Det gäller enbart från och med man är faktiskt beviljad inledande skuldsanering.

Om man betalar in en skuld som man drar tillbaka från löneutmätning senare , kan de påverka nästa Skuldsaneringsansökan, att man främjar 1 fordringsägare framför någon annan?
Det kan bero på omständigheterna, men i normalfallet är det nog ingen större fara.

Släpp rubbet. Vet du att du kommer hamna hos KFM så finns det ingen poäng att favoritisera att betala vissa lån. Får du inledande så behåller du dessutom allt du hinner spara.

Släpp rubbet. Vet du att du kommer hamna hos KFM så finns det ingen poäng att favoritisera att betala vissa lån. Får du inledande så behåller du dessutom allt du hinner spara.
Fast det är väl lite godtyckligt sagt? Utgångspunkten är ju ändå att skulderna ska betalas. Att få skuldsanering är vare sig en självklarhet eller rättighet. Om man har möjlighet att betala av några skulder, så förbättrar man ju sin utgångspunkt och totala skuldbörda och kan bli skuldfri snabbare, om man nu inte skulle bli beviljad skuldsanering.

Men ibland livet kommer man till en slutpunkt när det inte finns ngt mer att göra.Och detta fall omöjligt att få bukt med problemet och då måste det bästa vara att släppa allt omedelbart.Ingen som har påpekat att sanering rättighet men om det finns möjlighet att få ny chans livet självklart tar man chansen.

Fast det är väl lite godtyckligt sagt? Utgångspunkten är ju ändå att skulderna ska betalas. Att få skuldsanering är vare sig en självklarhet eller rättighet. Om man har möjlighet att betala av några skulder, så förbättrar man ju sin utgångspunkt och totala skuldbörda och kan bli skuldfri snabbare, om man nu inte skulle bli beviljad skuldsanering.
"Att få skuldsanering är vare sig en självklarhet eller rättighet." - där har du mer eller mindre i praktiken fel. Även om jag ser varför man ska tycka att det är så i teorin, men så är det inte.

Har man 1.25 miljoner i skulder (exklusive ränta och ej myndighetsskulder eller övervärderade fastigheter, grova brott eller andra konstiga förutsättningar) och inte har pengar att gå runt/lever UNDER existensminimum så skulle jag säga att det är en självklarhet och nästintill garanti att bli beviljad skuldsanering om man vill. Kanske inte alltid första eller andra försöket, men så länge man fortsätter ta hand om sin skälighet och skickar in ansökan kommer man bli beviljad inom max något år. Lever man under existensminimum så är det dessutom rekommenderat att släppa skulderna till KFM, släpper man så ska man givetvis släppa allt så man inte gynnar någon specifik bank eller missgynnar sig själv. Enda anledningen att betala bort någon skuld i detta skede skulle vara att betala bort de senaste tagna skulderna, så på pappret senaste tagna skulden blir längre bak. Delvis att man köper sig mer skälighet eftersom de man avslutar inte kommer rapportera in något. Men sen som sagt: Viktigt att ta hand om skäligheten. Ha brytpunkter, låta det gå tid, inte utnyttja fler lån/krediter etc utöver att man är kvalificerad insolvent.

Helt rätt.Min handläggare undrade varför jag inte sökt tidigare.Hade jag sökt 5 år tidigare hade jag blivit beviljad och klar nu.Från ansökan till Beviljad 7mån.1.25miljoner plus ränta som tickar.Släpp nu

Helt rätt.Min handläggare undrade varför jag inte sökt tidigare.Hade jag sökt 5 år tidigare hade jag blivit beviljad och klar nu.Från ansökan till Beviljad 7mån.1.25miljoner plus ränta som tickar.Släpp nu
Det tickar ingen ränta i skuldsaneringen, det stannar vid inledandet

Du visar att du gör allt du kan för att bli skuldfri genom att betala av på det du kan. Det är positivt. Gör upp en plan och följ den. Om målet är att få till en skuldsanering kommer du kunna peka på att du vidtagit vissa åtgärder för att minska på skulderna, men det har inte varit tillräckligt för att bli skuldfri.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp