Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad gör jag nu

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Men jobbar du inte om dagarna? Har du sovit bort jobbet också? Förstod det som att du har ett jobb nu eftersom du skulle få en del av lönen i dec och sen full utbetalning i januari.

Soc kommer ju hjälpa dig med boende om du inte kan få lägenhet på egen hand. Sen vet jag inte hur lätt den processen är. Men har du ett jobb kan du ju alltid hyra något billigt på airbnb eller hyra ett rum så du kan bo någonstans i alla fall.
Herregud. Jag jobbar i ett bemanningsföretag där jag själv lägger in när jag kan jobba. Nu har jag lagt in att jag skulle vara ledig idag för jag ska till andra sidan Stockholm och hämta kläder och jag skulle ringa socialen. Och jag ska försöka fixa pengar. Imorgon ska jag dock jobba. Och på onsdag ska jag vara hundvakt emot pengar och på torsdag och fredag ska jag jobba. Jag tänker inte släppa min lägenhet så alla kan sluta skriva det, jag gör inte det. Jag har ingen familj jag kan luta mig tillbaka till jag har ingenting. Så jag gör inte det. Punkt

Men jobbar du inte om dagarna? Har du sovit bort jobbet också? Förstod det som att du har ett jobb nu eftersom du skulle få en del av lönen i dec och sen full utbetalning i januari.

Soc kommer ju hjälpa dig med boende om du inte kan få lägenhet på egen hand. Sen vet jag inte hur lätt den processen är. Men har du ett jobb kan du ju alltid hyra något billigt på airbnb eller hyra ett rum så du kan bo någonstans i alla fall.
Soc löser inte en lägenhet per automatik det är väldigt svårt att få en lägenhet via dom och har du dessutom en som du hyr ut i andra hand så kommer dom absolut inte hjälpa till.
Du får dessutom in pengar för den och därav får du inte något ekonomiskt bistånd.

Helt ärligt så hade jag satt mig rätt upp i sängen när klockan ringde för att kunna ringa till soc. Jag dömer inte dig men du måste sluta strula till det. Jag vet av egen erfarenhet och många sömnlösa nätter det är ändå att steppa upp och lösa sin situation.
Önskar dig all lycka till.
Okej! Men nu är det så att jag gjorde detta i sömnen. Och jag bor med en 50 årig gubbe, som försvårar det. Jag har fortfarande inte gått utanför rummet jag bor i för jag känner mig obekväm. Så, jag strular inte till det.

Okej! Men nu är det så att jag gjorde detta i sömnen. Och jag bor med en 50 årig gubbe, som försvårar det. Jag har fortfarande inte gått utanför rummet jag bor i för jag känner mig obekväm. Så, jag strular inte till det.
Jo det gör du, ingen annan mer än du är ansvarig för hur det blir.

Soc löser inte en lägenhet per automatik det är väldigt svårt att få en lägenhet via dom och har du dessutom en som du hyr ut i andra hand så kommer dom absolut inte hjälpa till.
Du får dessutom in pengar för den och därav får du inte något ekonomiskt bistånd.
Okej, så varför tjatar alla om att jag ska ringa soc? Kan någon förklara detta för mig. Jag har inget förtroende för dem heller och det är det enda folk tjatar om att jag ska ringa soc.

Jo det gör du, ingen annan mer än du är ansvarig för hur det blir.
Du får gärna ta min plats om du vill. Så får du se hur det är. För uppenbarligen så förstår ingen. Story of my life. Jag förstår att jag är ansvarig för mitt liv och jag försöker verkligen fixa situationen. Men jag ger upp snart, och då vet jag faktiskt inte vad som händer.

Vaknade nu för att jag suttit uppe halva natten och letat sätt att få in pengar. Suck.. :confused:
Dina prioriteringar är definitivt helt fel!
Du sa själv att du ska kontakta dom idag men du valde att sova istället. Du behöver hjälp att förstå och vägledning. Du prioriterar fel saker.

Om du nu prioriterar rätt och gör allt, fixade du pengar till hyran?

Eller om du hade gått till soc så kanske du hade haft hjälp nu.

Vad väger mest?

Jag känner kommer inte blanda mig i mer och önskar dig lycka till. Du måste förstå en sak det går inte hjälpa någon som inte vill ha hjälp. Du sitter fortfarande och försvarar dig istället för ta del av det folk skriver om lösningar osv.

Hoppas det löser sig och att du håller i dina pengar bättre nästa gång!

Okej, så varför tjatar alla om att jag ska ringa soc? Kan någon förklara detta för mig. Jag har inget förtroende för dem heller och det är det enda folk tjatar om att jag ska ringa soc.
Herregud. Meningslöst. Du lyssnar inte på någon.
Stäng tråden så hon kan öppna en 3:dje.

Dina prioriteringar är definitivt helt fel!
Du sa själv att du ska kontakta dom idag men du valde att sova istället. Du behöver hjälp att förstå och vägledning. Du prioriterar fel saker.

Om du nu prioriterar rätt och gör allt, fixade du pengar till hyran?

Eller om du hade gått till soc så kanske du hade haft hjälp nu.

Vad väger mest?

Jag känner kommer inte blanda mig i mer och önskar dig lycka till. Du måste förstå en sak det går inte hjälpa någon som inte vill ha hjälp. Du sitter fortfarande och försvarar dig istället för ta del av det folk skriver om lösningar osv.

Hoppas det löser sig och att du håller i dina pengar bättre nästa gång!
Jag sitter inte och försvarar mig. Jag sitter och blir ifrågasatt och jag svarar på varenda fråga. Jag har inget att dölja och jag skriver svar på allting. Fortfarande läser ni inte mina svar.

Herregud. Meningslöst. Du lyssnar inte på någon.
Stäng tråden så hon kan öppna en 3:dje.
Ursäkta? Skicka gärna ett pm till mig så kan du få mitt nummer så kan vi prata i telefon istället. Jag har läst allt som alla skrivit men ni lyssnar inte på mina svar. Sjukt nog, de är lätt att sitta bakom en skärm och ifrågasätta en person som man inte känner. Men du får gärna slå en pling så du kan förstå situationen bättre. Mvh

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp