Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad gör jag nu

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Till ni som skrivit här sist. Jag behövde bara få ut detta ur mitt system. De handlar inte om att jag tycker synd om mig själv. Om jag väljer att skriva allt i text för att få ur det ur mitt system så gör jag de. För jag har ingen jag kan prata med. Jag har ingen familj osv. Jag har försökt allt nu, och a. Ne de går inte mer.

Till ni som skrivit här sist. Jag behövde bara få ut detta ur mitt system. De handlar inte om att jag tycker synd om mig själv. Om jag väljer att skriva allt i text för att få ur det ur mitt system så gör jag de. För jag har ingen jag kan prata med. Jag har ingen familj osv. Jag har försökt allt nu, och a. Ne de går inte mer.
Okej, nu har du skrivit detta innan och vi förstår din situation och det är beklagligt.. så nu ska vi se vad det är du gjort, inget illa menat men du måste inse och vakna nu.

Hur många jobb har du sökt senaste veckan?
Har du sökt vård senaste 2 dagarna?
Har du lagt upp en plan/mål på vad vill i ditt liv senaste 24 timmarna?
Har du suttit och varit ärlig med dig själv och sagt att det räcker nu?
När var du hos soc senast?
När prata du med vården senast?
Har du försökt få tillbaka din lägenhet?

Svara gärna på dessa

Okej, nu har du skrivit detta innan och vi förstår din situation och det är beklagligt.. så nu ska vi se vad det är du gjort, inget illa menat men du måste inse och vakna nu.

Hur många jobb har du sökt senaste veckan?
Har du sökt vård senaste 2 dagarna?
Har du lagt upp en plan/mål på vad vill i ditt liv senaste 24 timmarna?
Har du suttit och varit ärlig med dig själv och sagt att det räcker nu?
När var du hos soc senast?
När prata du med vården senast?
Har du försökt få tillbaka din lägenhet?

Svara gärna på dessa
Jag har jobb, vet inte var det varit otydligt. Men jag får 5000 i lön i december nu och i januari full lön om jag köttar på.
Nej jag har inte sökt vård för jag är inte där än, då ger jag upp. Om jag söker vård.
Jag har en plan för hur jag vill att mitt liv ska bli ja och jag försöker jobba nu så jag får inkomst
Tro mig, bor man hos en 50 årig gubbe som köpt snuskbilder av en innan för en hundralapp här och där då är man ganska realistisk.
Soc har öppet imorgon 9-10 deras telefontid. Så då ska jag ringa dem. Men de går emot hela min kropp och själ och allting för jag har aldrig behövt ekonomisk hjälp från dem innan.
Jadu, jag har inte varit dödssjuk nu på ett tag som jag brukar så just nu har jag inte pratat med vården på ett tag nej.
Lägenheten jag har ligger jag back med på hyror. Och jag har släckt bränder, jag "lånar" ut den nu tills juni. Planen är att få in pengar så jag kan släcka branden helt och flytta till Luleå tills juni. Och jobba i bemanning där(heltid) för där får jag bo hos min tjejkompis och hon behöver mig lika mycket som jag behöver henne.

Man kan sitta och spekulera så mycket man vill, jag svarar gärna på alla frågor. Och jag försöker vara så tydlig jag kan i allt. Är det några oklarheter kan man ta mitt nummer och man kan få söka upp mig. Prata med min tjejkompis vad vet jag. Jag har inget att förlora i mitt liv. Så jag skäms inte ens längre över detta. Det är en annan människa som satt mig i den här situationen. Det lovades guld och gröna skogar och att vi skulle lösa livet och jag dum och naiv går på detta och blir nertryckt i flera månader. Så, ni får kolla upp allt.

Jag har jobb, vet inte var det varit otydligt. Men jag får 5000 i lön i december nu och i januari full lön om jag köttar på.
Nej jag har inte sökt vård för jag är inte där än, då ger jag upp. Om jag söker vård.
Jag har en plan för hur jag vill att mitt liv ska bli ja och jag försöker jobba nu så jag får inkomst
Tro mig, bor man hos en 50 årig gubbe som köpt snuskbilder av en innan för en hundralapp här och där då är man ganska realistisk.
Soc har öppet imorgon 9-10 deras telefontid. Så då ska jag ringa dem. Men de går emot hela min kropp och själ och allting för jag har aldrig behövt ekonomisk hjälp från dem innan.
Jadu, jag har inte varit dödssjuk nu på ett tag som jag brukar så just nu har jag inte pratat med vården på ett tag nej.
Lägenheten jag har ligger jag back med på hyror. Och jag har släckt bränder, jag "lånar" ut den nu tills juni. Planen är att få in pengar så jag kan släcka branden helt och flytta till Luleå tills juni. Och jobba i bemanning där(heltid) för där får jag bo hos min tjejkompis och hon behöver mig lika mycket som jag behöver henne.
Förlåt men jag förstår mig inte på detta för 5 öre. Att söka vård är inte direkt kopplat till att du har skadat dig eller är sjuk på så sett. Du kan söka vård genom att få hjälp hos psykolog osv. Du behöver vägledning, du är vilse förlåt men du är verkligen det.

Jag kan inte riktigt jämföra för jag tycker inte det är rätt men du behöver förstå det och det kanske kan inspirera dig. Jag var i ett fucking mörkt hål i mitt liv med brott, spelmissbruk och riktig jävla fucking misär på en nivå som hade fått dig att bli rädd. Jag var fast i en cirkel med infekterad miljö och en dag sa jag stopp! Jag sökte vård hos psykolog och det gick emot alla mina principer jag vuxit upp med. Det var en tabu grej från den miljön jag kom ifrån.

Jag var dränkt i skulder hos kfm. Jag fixade jobb, boende och allt o slet röven av mig i flera år. Jag träffade en fin kvinna som är idag min sambo och hon fattade exakt allt och står vid min sida genom allt gott och ont. Detta är 3 året jag firar jul min vän, jag har aldrig under hela min uppväxt ens fått känna av det. Jag driver idag bolag och jag mår bra ekonomiskt och är driven och har en fin familj.

Med allt det sagt så går det att vända på saker, sluta ha svar på allt och sluta försvara ett destruktivt liv! TA TAG I DET DIREKT! Åk in till akuten nu om det är så och säg att du mår dåligt, ring till jour eller nått! Du säger ju själv att du funderat att ta ditt liv eller sälja din kropp och med det sagt så är du "där" för längesen även om du själv vill tro att du " inte är där än" sluta försvara ett fucking skitliv och fixa det!

Man kan sitta och spekulera så mycket man vill, jag svarar gärna på alla frågor. Och jag försöker vara så tydlig jag kan i allt. Är det några oklarheter kan man ta mitt nummer och man kan få söka upp mig. Prata med min tjejkompis vad vet jag. Jag har inget att förlora i mitt liv. Så jag skäms inte ens längre över detta. Det är en annan människa som satt mig i den här situationen. Det lovades guld och gröna skogar och att vi skulle lösa livet och jag dum och naiv går på detta och blir nertryckt i flera månader. Så, ni får kolla upp allt.
Ingenting du skriver känns särskilt trovärdigt. I slutet av mars skapade du en tråd och skrev att du fått ett återfall för spelmissbruk och satt dig i skiten så du var tvungen att hyra ut din lägenhet och flytta hem till din mamma. Och trodde hon skulle slänga ut dig om hon fick veta. I en annan tråd du skapade för ett par dagar sen skrev du att du bott där för att hjälpa henne då hon var sjuk i cancer istället. Men att hon har alkoholproblem och skulle slå dig och därför flyttade du därifrån.
Jag tror du fortfarande spelar bort dina pengar och därför sitter du återigen i skiten nu. Och inte är ärlig varken här eller mot dig själv. Har själv varit spelmissbrukare så jag vet hur mycket man ljuger både för sig själv och för andra. Jag hoppas verkligen allt löser sig men du måste ju verkligen ta tag i alla problem en gång för alla

Hur ser det ut med din vän i Luleå? har du garanterat boende där?

Mitt råd är att prioritera garanterat tak över huvudet framför kanske tak över huvudet. Är det den lösningen som du har så finns Stockholm kvar om du vill återvända när du har kommit på fötter. Desstuom så har du en vän att umgås med, som kanske i sin tur har vänner där.
Har ni liknande storlekar så kanske det finns lite kläder att låna tills du har råd med egna.

Sen försöka finna ett jobb där det finns folk i liknande ålder som man kan bygga en social krets runt.

Ingenting du skriver känns särskilt trovärdigt. I slutet av mars skapade du en tråd och skrev att du fått ett återfall för spelmissbruk och satt dig i skiten så du var tvungen att hyra ut din lägenhet och flytta hem till din mamma. Och trodde hon skulle slänga ut dig om hon fick veta. I en annan tråd du skapade för ett par dagar sen skrev du att du bott där för att hjälpa henne då hon var sjuk i cancer istället. Men att hon har alkoholproblem och skulle slå dig och därför flyttade du därifrån.
Jag tror du fortfarande spelar bort dina pengar och därför sitter du återigen i skiten nu. Och inte är ärlig varken här eller mot dig själv. Har själv varit spelmissbrukare så jag vet hur mycket man ljuger både för sig själv och för andra. Jag hoppas verkligen allt löser sig men du måste ju verkligen ta tag i alla problem en gång för alla
Man får tro vad man vill som sagt. Jag har varit helt ärlig i allt jag skrivit. Jag flyttade hem till min mamma ja, men sen visade de sig att hon har alkoholproblem. Så den var ju jätte rolig. Jag är blockad från spel, och har inte spelat. Så de handlar inte om de. Jag har skrivit utförligt i mina inlägg allt som hänt i mitt liv. Och jag förstår att de är mycket. De är mycket för mig som person, och det är väldigt sjukt att jag varit med om detta. Men de är sant, tror man inte på det så kan man som sagt få mitt nr. Prata med min tjejkompis, kolla upp mig. Göra vad som. Svårt att sätta sig in i en annan persons liv. Men de är så här de ligger till.

Mitt råd är att prioritera garanterat tak över huvudet framför kanske tak över huvudet. Är det den lösningen som du har så finns Stockholm kvar om du vill återvända när du har kommit på fötter. Desstuom så har du en vän att umgås med, som kanske i sin tur har vänner där.
Har ni liknande storlekar så kanske det finns lite kläder att låna tills du har råd med egna.

Sen försöka finna ett jobb där det finns folk i liknande ålder som man kan bygga en social krets runt.
Jag har garanterat boende där hos henne. Vi har känt varandra i 22 år, så hon är mer som en syster

Hej! Där har jag garanterat boende med henne. Hon är min bästavän och jag har känt henne i 22 år. Tyvärr har hon inte samma storlek dock, fick prova en tröja när hon var här och de blev som en magtröja på mig. Vi brukar säga att vi är Helan och halvan. Ja kollar jobb i Luleå. Har ju jobb i Stockholm. Men finns i Luleå också men vill släcka den här branden innan jag drar till en annan stad.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp