Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad gör jag nu

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vad gör jag nu. Jag känner mig så ledsen och ensam och stressad. Jag är 28 år gammal och tjej. Och de var inte såhär jag tänkte att mitt liv skulle bli. Min årsinkomst låg på nästan 600 tusen innan och sen släppte jag allt för att hjälpa min mamma. Sen levde hon på mig ekonomiskt, och nu har jag brutit helt. Hon kunde dra mig i håret in på mitt rum när jag var liten för jag var i vägen för henne och hennes pojkvänner. Och nu i vuxen ålder tog hon tag i mig och skulle slå mig. Kallade mig fula ord, efter flera månader med psykisk misshandel. "Ska du verkligen äta två portioner? "Ska du verkligen ha de där på dig?" "Ska du ha så mycket smink du ser påspacklad ut" "Du är en hora som träffar män". Nu står jag här, jag kommer förlora min lägenhet. Jag bor hos en 50 årig gubbe som låter mig bo här (gud vet varför) Jag hade allt. Och nu när jag tappar min lägenhet då har jag ingenting. Jag har ingen familj, typ 2 kompisar. Varav en bor på en annan ort. Jag känner mig inte trygg för fem öre. Jag undviker den här lägenheten som pesten, ibland åker jag runt kommunalt på kvällarna bara för att inte åka dit. Jag har typ 3 par byxor, några tröjor. Min jacka håller på att falla isär och vinterkängor jag fått på en gratisgrupp på facebook. Jag vet inte jag behöver bara skriva detta nånstans. Jag har inte varit lycklig sen 2016-2017. Så fort något bra händer i mitt liv så händer det tre dåliga saker. Jag ligger inlagd på sjukhus väldigt mycket för jag har problem med lungorna. Det enda jag vill är att känna mig trygg, att komma någorlunda på fötterna. Ha en familj, och känna kärlek till något.

Jag känner mig bostadslös just nu ja. Jag bor tillfälligt hos en gubbe som är 50. Men jag vet inte hur länge jag får vara här, och jag känner mig inte så trygg här. Så ja. Jag har inte skrivit att jag är bostadslös, jag soffsurfar kan man säga. Sen nästa vecka kommer jag bo i en annan lägenhet för då är min kompis på besök från Luleå. Så då får jag sova där på hennes mammas soffa.

Sök hjälp. Jag vet hur det är att må dåligt. Sök dig till psykakuten. Där finns även arbetsterapeuter och annat som kan hjälpa dig med bostad och ekonomi. Kanske inga direkt lösningar, men de är bra på att göra planer för att man ska komma på fötterna.

Problemet är att jag vill fixa så dem som "lånar" min lägenhet får bo kvar där. Jag har ju inkomst sen. Men jag vill bara lösa detta så dem får bo där. Sen vet jag inte om jag flyttar till Luleå för min tjejkompis bor där. Och jag har ingen här i princip.

Rädda dig själv, innan du räddar andra…

Jag kan inte. De är inte så jag är. Jag har alltid varit den som hjälpt andra och nu när man själv står här då lämnar alla mig.
Då kanske det är dags o tänka om med tanken på vilken situation du hamnat i.

Bodde du inte hos en kompis som hade lägenheten som ett lager typ?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp