Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad gör jag nu? (Spelberoende, blancolån)

Verkligen stort tack för era råd ! Kan inte ens säga att det var länge sen jag spelade för det är det inte… borde kanske prata med banken innan, har tänkt på det också. Men faktum kvarstår ju att jag inte har några pengar över vilket jag borde ha. Och tänker så klart vidare - vad händer med vår relation ? Och tänk om mina föräldrar får reda på detta - det hade knäckt dem och de har det inte så gott ställt och kan absolut inte hjälpa mig, vilket jag inte vill heller. Nä FY vilken dålig vändning livet tog nu….

Verkligen stort tack för era råd ! Kan inte ens säga att det var länge sen jag spelade för det är det inte… borde kanske prata med banken innan, har tänkt på det också. Men faktum kvarstår ju att jag inte har några pengar över vilket jag borde ha. Och tänker så klart vidare - vad händer med vår relation ? Och tänk om mina föräldrar får reda på detta - det hade knäckt dem och de har det inte så gott ställt och kan absolut inte hjälpa mig, vilket jag inte vill heller. Nä FY vilken dålig vändning livet tog nu….
Det som händer med relationen, ja, antingen vill din man att ni tar er genom detta och ställer några krav som du måste uppfylla (att inte spela, söka hjälp etc) eller så väljer han att lämna. Om han skulle välja att lämna så betydde du inte mer för honom än du borde. Pengar är bara pengar. Du kommer komma på fötter, tro mig! Jag vill ändå tro att om du väljer att berätta innan mötet med banken så hinner han bli arg innan (vilket är helt förståeligt att han kommer bli) och chocken hinner lägga sig.
Du kan ge honom vissa "försäkringar" som visar på din goda vilja att ställa allt till rätta, som t ex att han tar över din bank id så du inte kan spela eller ngt liknande., att du söker hjälp etc.
Du har inte vad jag sett skrivit ngt om hur du tänker kring ditt spelande och om du faktiskt avser sluta spela, söka hjälp etc. Det är det väsentligaste här, hur du vill förändra ditt beteende.

Det som händer med relationen, ja, antingen vill din man att ni tar er genom detta och ställer några krav som du måste uppfylla (att inte spela, söka hjälp etc) eller så väljer han att lämna. Om han skulle välja att lämna så betydde du inte mer för honom än du borde. Pengar är bara pengar. Du kommer komma på fötter, tro mig! Jag vill ändå tro att om du väljer att berätta innan mötet med banken så hinner han bli arg innan (vilket är helt förståeligt att han kommer bli) och chocken hinner lägga sig.
Du kan ge honom vissa "försäkringar" som visar på din goda vilja att ställa allt till rätta, som t ex att han tar över din bank id så du inte kan spela eller ngt liknande., att du söker hjälp etc.
Du har inte vad jag sett skrivit ngt om hur du tänker kring ditt spelande och om du faktiskt avser sluta spela, söka hjälp etc. Det är det väsentligaste här, hur du vill förändra ditt beteende.
Jag vet att jag måste sluta spela men klarar det uppenbart inte…. Borde slutat för länge sen, borde aldrig börjat…. Men hur ska jag lyckas ? Det kanske behövs att jag berättar för någon men hur ska man våga. Det är ett så stort misslyckande att jag har satt mig själv i denna situationen så jag skäms över mig själv.

Att skriva ett brev till mannen är oftast lättare, se till att skriva ner allt och förklara så får han ta in det och prata efter.
Är väldigt lätt när man börjar berätta det annars att man utelämnar saker för att det blir för jobbigt men skriver du ner allt så vet du att du får sagt det du vill

Jag vet att jag måste sluta spela men klarar det uppenbart inte…. Borde slutat för länge sen, borde aldrig börjat…. Men hur ska jag lyckas ? Det kanske behövs att jag berättar för någon men hur ska man våga. Det är ett så stort misslyckande att jag har satt mig själv i denna situationen så jag skäms över mig själv.
https://stodlinjen.se/

Det var bra ord som du kan säga till din man. Spelberoende är en sjukdom. Det finns hjälp att få.
Jag tror att du kommer känna en stor lättnad om du berättar för honom.
Sen om du läser här på Forumet så finns det väldigt många trådar som handlar om exakt samma. Du är absolut inte ensam.

Ytterligare en anledning att ta bladet ur tungan är att lögner tenderar att föda nya lögner. Själv varit där och erfarit hur man vill bryta upp med att fabricera saker pga. att man inte vågar berätta. Du förstår, när man varje månad behöver lägga +10-15k på lån som partnern inte känner till bidrar till att man som skuldsatt kompenserar det väldolda bortfallet av cashflow genom att ta nya lån, triggern blir då ett faktum… om jag bara spelar och vinner så löser det sig.

Mao blir det svårt att bryta från spelandet när en drivkraft som väcker det irrationella tänkandet är desperationen och stressen situationen skapar. Jag bara säger att den här typen av hemlighet tenderar att, med jämna mellanrum, fungera som utlösande faktor. Man håller på så här fram till skiten briserar. Din partner kommer att börja misstänka om han inte redan börjat göra det. Värst är om han får reda på det i offentlig miljö då det lägga på ytterligare en dimension av att han förts bakom ljuset och förödmjukats inför banktjänstemän eller annat folk. Försök att sikta på att bryta med spelandet någon månad och skriv allt på en lapp till din partner. Försök söka hjälp dessförinnan, sådana viktiga och beslutsamma handlingar kan vara skillnaden om han vågar försöka på nytt. Lycka gill

Vill bara tacka för alla era råd. Bara att skriva här och få svar gjorde ändå att min ångest dämpades lite. Har aldrig berättat för någon om detta och det är en stor hemlighet att bära själv. Det är ett par veckor till mötet på banken så jag får verkligen fundera hur jag ska lösa det. Ska se om jag lyckas skrapa ihop tillräckligt mycket mod för att berätta, med allt vad det kan innebära för framtiden.... Men tack än en gång !!

Bara en liten uppdatering. Nu är det en vecka kvar till vårt möte på banken och jag vet fortfarande inte hur detta ska gå. Jag måste våga berätta om mina skulder men hur ska man ta steget... Jag tror inte att min man kommer att stå på min sida utan det kommer nog att bli separation. Så hur ska man våga berätta ? Jag vågar inte.....

Det kommer fram iallafall. Du får berätta , sedan vad som händer händer det. Att ljuga eller hemlighålla hjälper inte dig

Om du upplever det så hemskt och lägga fram korten på bordet. Så skicka antingen brev/mejl/sms eller denna tråden till han o förklara det är du som skrivit den.. Så får ni ta det därefter..?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp