Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad gäller vid omprövning om man är i fas vid omprövningen?

Uppdatering!
Som sagt skickade jag in min omprövning 4/4. Den mottogs 7/4.
Idag fick jag telefonsamtal där hon ställde sina kompletterande frågor & informerade att hon skulle hantera båda mina omprövningar samtidigt.

Lite mindre än 4 månader alltså. Bra att veta.

Står ju typ att det ska ta 6 månader på deras hemsida väl?

1755351245876.png

5 Månader står det på https://kronofogden.se/kontakta-oss/vantetider under "skuldsanering" och 3e rutan som heter "Från att vi tar emot din ansökan om omprövning tills vi fattar beslut och meddelar parterna"

Det är avrundat uppåt till 5 månader då 28 Mars är precis över 4.5 månader.

Men tror att det är för att det har vart semesterperioder. 4 månader tror jag är mer vad man kan förvänta sig om jag ska gissa.

Det som står på hemsidan är ju ”från att vi tar emot din ansökan tills vi fattar beslut och meddelar parterna.”
Så jag antar att det är korrekt, då det OFTAST ska hanteras efter samtal/mejl om komplettering, till det att dom eventuellt har räknat om , låtit borgenärerna få säga sitt och sedan skickar ut ett nytt beslut till vederbörande.

I mitt samtal, berättade hon att hon nu efter att hon fått uppgifterna, skulle skicka ut info t mig om registerutdraget hon tagit på min lön där jag skulle lämna synpunkter om jag hade några, sedan skulle hon räkna om, låta borgenärerna säga sitt och sedan isåfall skicka ut ett nytt beslut till mig.
Tror att det oftast är så det går till.
Dock har det ändrats en hel del för mig då jag både fått en rejält högre hyra, men även nytt jobb med betydligt längre avstånd än jag hade förut, så ska man lita på förebehållsbelopp kalkylen så ska jag inte betala något mer de sista månaderna av min skuldsanering, men vi får väl se.

Uppdatering.

Har betalat ca 150.000 kronor nu till Kronofogden. Som jag själv omprövade (dubbla löner tre månader i vintras).

Nu är det bara Augustibetalningen på 15.000 kvar att betala - i september tänkte jag betala dessa 15.000 + septembersmånad betalning på ca 10.000

Detta kommer jag att betala in den 25:e september.

Tror ni Borgenärerna kommer bli meddelade om jag är 25 dagar sen med en månadsbetalning?

Detta fick ja vid koll om hur det funkar. Inte alls som alla säger att det krävs 3missde betalningar vid omprövning.

Bilagor

• IMG_9235.jpeg
    IMG_9235.jpeg
    549.4 KB · Visningar: 18
Detta fick ja vid koll om hur det funkar. Inte alls som alla säger att det krävs 3missde betalningar vid omprövning.
Bra info ovan @Oldspice gällande biten på när borgenärerna får veta att man är sen med betalning - då har vi facit på det:

"När du ej följer en betalplan så skickas det en påminnelse om att du ej följt din betalplan (endast till dig), denna information skickas även ut till borgenärerna när man fått tre påminnelser om att man ej följt sin betalplan."

Denna fråga dyker upp lite då och då i forumet ser jag. Så man får en påminnelse endast till sig själv. När man fått 3 påminnelser så får borgenärerna även veta det.

Bra info ovan @Oldspice gällande biten på när borgenärerna får veta att man är sen med betalning - då har vi facit på det:

"När du ej följer en betalplan så skickas det en påminnelse om att du ej följt din betalplan (endast till dig), denna information skickas även ut till borgenärerna när man fått tre påminnelser om att man ej följt sin betalplan."

Denna fråga dyker upp lite då och då i forumet ser jag. Så man får en påminnelse endast till sig själv. När man fått 3 påminnelser så får borgenärerna även veta det.
Sen vet jag inte hur det ändras.ex du missar en månad. Betalar fullt månaden efter.men den täcker den som ej var betald, vilket gör att en ny påminnelse om den nya som ej blev betald gäller som en påminnelse igen ?

Räknas det som 3 påminnelser om man missat 3 efter varandra följande månader eller om man har missat 3 olika betalningar spritt över året men kan vara i fas?

Räknas det som 3 påminnelser om man missat 3 efter varandra följande månader eller om man har missat 3 olika betalningar spritt över året men kan vara i fas?
Om du missar jan, feb och mars och inte har reglerat t.ex Jan i februari så är det 3 stk ja.

Missar du jan och sen betalar den i feb och februaris men sen missar i mars igen så nollställs det och du har 1 missad i mars. (min tolkning)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp