Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad gäller vid omprövning om man är i fas vid omprövningen?

Jag är inte heller back med något än. Jag vet också att jag kommer att ha betalat ikapp tills en eventuell omprövning.

Mycket handlar om hur mycket hyresvärden gäller att fakturera mig för golvet som är helt repat på barnens rum :/

Är utav uppfattningen att hyran och skuldsaneringen ska man aldrig slarva med. Men om valet är mellan dessa två blir det svettigare :D
Om det blir så att du blir fakturerad för golvet, hade jag försökt prata med hyresvärden, förklarat din situation och bett om att få en avbetalningsplan, eller dela upp betalningen. Försöka går ju.

Om det blir så att du blir fakturerad för golvet, hade jag försökt prata med hyresvärden, förklarat din situation och bett om att få en avbetalningsplan, eller dela upp betalningen. Försöka går ju.

Jag ska göra det faktiskt! Hela den här månaden har jag båda lägenheterna, så jävla surt men fanns inga alternativ.

Denna veckan är dom på den 28 mars fortfarande ! Går väldigt sakta framåt ! Ligger nog efter rejält !

Nää. Kolla mitt inlägg högre upp. Jag blev kontaktat förra veckan å jag ansökte i början av april
Jag gjorde min omprövning den 3/4, fick mail via Kivra att dom mottagit min omprövning 7/4, och jag har inte blivit kontaktad ännu.
Antar att deras beräkning är från datumet dom mottagit omprövningen, inte datumet man gjorde omprövningen?

Senast ändrad:
Om någon ä nyfiken på hur dom ligger till. Min ansökan inkom 2 april till kfm och dom hörde av sig via mail idag! Där jag ombeds komplettera uppgifter.
Vad skönt att få mail med att komplettera uppgifter. Jag har alltid fått ett samtal. :thinking:

Vad skönt att få mail med att komplettera uppgifter. Jag har alltid fått ett samtal. :thinking:
Kan tycka det är skönt att prata ibland. Lättare reda ut grejer och minska missförstånd. :)

Hoppet släcktes dock lite grann att få en lägre betalplan. Dom vill tydligen ha läkarintyg från psykiatrin som intygar att det är pga ohälsa att jag inte jobbar 100%. Jag har blivit nekad sjukskrivning av dom så har tagit tjänstledigt 20% istället. Därav ansökan om å sänka betalplanen. Svider i kassan å vara hemma 4 dagar per månad

Jag gjorde min omprövning den 3/4, fick mail via Kivra att dom mottagit min omprövning 7/4, och jag har inte blivit kontaktad ännu.
Antar att deras beräkning är från datumet dom mottagit omprövningen, inte datumet man gjorde omprövningen?
Joo precis. Datumet dom mottog ansökan. Vilket dröjde rätt länge från när man skickade in.

Joo precis. Datumet dom mottog ansökan. Vilket dröjde rätt länge från när man skickade in.
Jag skickade som sagt in min omprövning 3/4, men fick inte bekräftelse att dom mottagit den förrän 7/4. Så 4 dagar.
men då bör dom ju jobba på min snart. Fått ompröva en högre hyra, sedan fick jag komplettera nyligen med en ny omprövning (i juli) pga nytt jobb, typ samma inkomst dock längre avstånd från hemmet till jobbet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp