Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad gäller vid omprövning om man är i fas vid omprövningen?

Lånar tråden lite.

Vad händer egentligen vid en omprövning? Om jag får en bonus på jobbet så ska (bör?) jag väl skicka in en omprövning för att (troligtvis) betala in det beloppet.
Och under tiden är det bara att sitta med pengarna på kontot och vänta på att betala?

Undrar samma men med en löneförhöjning på säg 10k/mån så ska förstås omprövning göras då man har fått högre inkomst - men behöver man spara "extra"-pengarna i 5-6 månader för att sedan börja betala in ett högre belopp, och även retroaktivt?

Senast ändrad:
Ingen i samhället har förtur, minskad inkomst oavsett anledning ska alla behandlas lika. Annars blir det orättvisa.

Du har t.ex bara spaltat upp 3 som bör ha förtur, men om någons partner avlider? Är inte detta också något som ska prioriteras?
Min poäng är att dra hårda linjer innebär att någon kan missas så därför finns det inga linjer och ingen förtur.
Jag tycker dock dessa tre saker gör att folk får svårt att betala och jag tycker på detta sätt och fri åsikt har jag rätt att ha och även du.
Det är alldeles för rörigt och otydligt kring detta .med omprövning så gärna mycket tydligare riktlinjer också.
Du får tycka vad du vill och jag tycker vad jag vill
Men som arbetsmarknad ser ut idag så behöver man nog se lite mer till verkligheten och även sjukskrivningar som ofta hör ihop med övwrskukdsatthet
Men vi tycker olika du och jag och det respekterar jag och det får vi alla göra. Omprövningar pga arbetslöshet och sjukskrivning kommer dock göra väntetiden för omprövning längre framöver om man inte gör något och många kommer få svårt att betala då. 5 år det händer väldigt mycket på 5 år som du inte vet i förväg

Lånar tråden lite.

Vad händer egentligen vid en omprövning? Om jag får en bonus på jobbet så ska (bör?) jag väl skicka in en omprövning för att (troligtvis) betala in det beloppet.
Och under tiden är det bara att sitta med pengarna på kontot och vänta på att betala?

Undrar samma men med en löneförhöjning på säg 10k/mån så ska förstås omprövning göras då man har fått högre inkomst - men behöver man spara "extra"-pengarna i 5-6 månader för att sedan börja betala in ett högre belopp?

här har du riktlinjer att följa.

Jag tycker dock dessa tre saker gör att folk får svårt att betala och jag tycker på detta sätt och fri åsikt har jag rätt att ha och även du.
Det är alldeles för rörigt och otydligt kring detta .med omprövning så gärna mycket tydligare riktlinjer också.
Du får tycka vad du vill och jag tycker vad jag vill
Men som arbetsmarknad ser ut idag så behöver man nog se lite mer till verkligheten och även sjukskrivningar som ofta hör ihop med övwrskukdsatthet
Men vi tycker olika du och jag och det respekterar jag och det får vi alla göra. Omprövningar pga arbetslöshet och sjukskrivning kommer dock göra väntetiden för omprövning längre framöver om man inte gör något och många kommer få svårt att betala då. 5 år det händer väldigt mycket på 5 år som du inte vet i förväg
Vad är rörigt och otydligt tycker du?
Jag tror det mesta är väldigt tydligt, men att du kanske saknar informationen.

Oavsett, så är det intressant att du tycker arbetslöshet och skillsmässa ska få högre prioritet än någon vars partner avlidit.

Vad är rörigt och otydligt tycker du?
Jag tror det mesta är väldigt tydligt, men att du kanske saknar informationen.

Oavsett, så är det intressant att du tycker arbetslöshet och skillsmässa ska få högre prioritet än någon vars partner avlidit.
Det kan ju också finnas andra skäl som svårt sjukt barn, partners arbetslöshet eller någon katastrof (brand, översvämning) osv så jag håller med om att inget ska ha förtur. Det räcker ju om hänsyn tas till varför man inte har kunnat betala.

Det kan ju också finnas andra skäl som svårt sjukt barn, partners arbetslöshet eller någon katastrof (brand, översvämning) osv så jag håller med om att inget ska ha förtur. Det räcker ju om hänsyn tas till varför man inte har kunnat betala.
Exakt så!

Antalet varianter och kombinationer av dessa för "förtur" blir ganska oöverskådlig rätt snabbt.
Dessutom tillkommer det säkerligen andra faktorer som också måste viktas in.
Frågan är inte helt lätt...

Senast ändrad:
Antalet varianter och kombinationer av dessa för "förtur" blir ganska överskådlig rätt snabbt.
Dessutom tillkommer det säkerligen andra faktorer som också måste viktas in.
Frågan är inte helt lätt...
Därför har man gjort det "lätt" genom att behandla alla lika. Ser inget fel med det, även om jag förstår att någon som sitter i en situation vill ha förtur "pga".

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp